Przejdź do treści
Źródło artykułu

Umowa na budowę obiektów administracyjnych i magazynowo-garażowych na lotnisku w Radomiu

Umowę dotyczącą budowy budynku administracyjnego oraz hali magazynowo-garażowej na lotnisku Radomiu podpisał w poniedziałek PPL z wykonawcą robót. Koszt przedsięwzięcia to 45,2 mln zł. Do tej pory PPL podpisał siedem umów dotyczących inwestycji na radomskim lotnisku w sumie na 435 mln zł.

Budowa budynku administracyjnego dla służb lotniskowych oraz hali magazynowo-garażowej to kolejny etap prac na lotnisku w Radomiu.

Jak poinformował na poniedziałkowej konferencji prasowej prezes Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL) Mariusz Szpikowski, firma Anna-Bud, która wygrała przetarg, ma zaprojektować i wybudować nowe budynki, a także dostosować obecnie istniejące obiekty kontenerowe do przejęcia funkcji budynku socjalnego i służb utrzymania lotniska. W ramach kontaktu mają też powstać wewnętrzne drogi połączone z układem komunikacyjnym portu lotniczego oraz z zewnętrznymi miejscami parkingowymi.

Głównymi użytkownikami nowych obiektów będą: służby lotniskowe i administracja, Straż Graniczna, Urząd Celny i Agencja Obsługi Naziemnej.

Do tej pory podpisano siedem umów z wykonawcami prac na lotnisku w Radomiu na łączną kwotę około 435 mln zł. Dotyczyły one m.in. wykonania projektu i budowy nowego terminala czy przebudowy i wydłużenia drogi startowej.

Obecnie toczą się cztery postępowania przetargowe, w wyniku których mają być wyłonieni wykonawcy dróg kołowania i płyt postojowych, przebudowy infrastruktury miejskiej oraz budowy wieży kontroli ruchu lotniczego i strażnicy lotniskowej straży pożarnej.

Obecnie na lotnisku w Radomiu trwają prace przy przebudowie pasa startowego. Będzie on także wydłużony o 500 metrów, do 2,5 km.

W marcu PPL podpisał umowę na projekt i budowę nowego terminala lotniczego. Obiekt ma być wybudowany na początku 2022 r.

Według PPL całe lotnisko ma być gotowe w 2022 r.

Port lotniczy w Radomiu jest budowany prawie od podstaw. Zgodnie z założeniem PPL, lotnisko to ma być portem komplementarnym dla Okęcia i przejąć od niego część ruchu lotniczego - głównie loty czarterowe i niskokosztowe. (PAP)

Autor: Ilona Pecka

ilp/ drag/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony