Przejdź do treści
Źródło artykułu

ULC czeka na decyzję nadzoru budowlanego ws. lotniska w Modlinie

Urząd Lotniska Cywilnego czeka na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego ws. naprawy dwóch betonowych fragmentów drogi startowej lotniska w Modlinie - poinformowała PAP rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Na pasie trwają prace naprawcze.

Krasnodębska wyjaśniła, że ULC czeka na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego i od niej uzależnia odwołanie własnej decyzji o ograniczeniu eksploatacji części lotniska i wyłączeniu z użytkowania części drogi startowej (taką decyzję prezes ULC wydał 22 grudnia ub.r. - PAP).

Dodała, że ULC przeprowadzi audyt - niewykluczone, że w przyszłym tygodniu. "Przedstawiciele ULC codziennie wizytują miejsce, gdzie prowadzone są roboty" - zaznaczyła. Nie powiedziała, kiedy lotnisko ponownie będzie mogło przyjmować pasażerskie samoloty.

Edyta Mikołajczak z portu lotniczego Warszawa-Modlin poinformowała w środę PAP, że firma Erbud, która naprawia fragmenty drogi startowej, w czwartek może przedstawić władzom portu harmonogram prac oraz stan ich wykonania.

"Prace naprawcze są prowadzone na obydwu fragmentach drogi startowej. Jutro powinniśmy dostać dokładniejszy harmonogram stanu prac, niewykluczone, że Erbud jutro skończy naprawiać pierwszy odcinek drogi" - powiedziała.

Wyjaśniła, że po zakończeniu prac przez Erbud lotnisko prześle odpowiedni wniosek wraz z zewnętrzną ekspertyzą Wojewódzkiemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego.

Przekazała, że wszelkie rozmowy na temat strat poniesionych przez port z powodu zaprzestania operacji lotniczych przez samoloty pasażerskie będą prowadzone z Erbudem po zakończeniu prac naprawczych.

W piątek wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego Jaromir Grabowski poinformował PAP, że port ma czas do końca marca na naprawę dwóch betonowych fragmentów drogi startowej. Wydał również na piśmie m.in. wytyczne, zgodnie z którymi fragmenty te powinny zostać naprawione.

W piątek wieczorem Mikołajczak poinformowała PAP, że wytyczne WINB są zgodne z przyjętą wcześniej technologią naprawy progów drogi startowej lotniska.

Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał 22 grudnia ub.r. decyzję o zamknięciu dwóch progów - 08 i 26 - czyli betonowych odcinków, po 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego (w sumie 1000 m). Droga startowa skróciła się do 1500 m, z tego powodu port może obsługiwać jedynie samoloty, którym do lądowania wystarczy ta długość. Samoloty komunikacyjne kodu C, takie jak Airbus A320 lub Boeing 737, nie mogą wykonywać operacji lotniczych na skróconej drodze startowej. Samoloty pasażerskie przekierowano na warszawskie lotnisko Chopina.

Lotnisko poinformowało, że wykonawca modernizacji drogi startowej – firma Erbud – zobowiązana jest do dokonania naprawy wszystkich uszkodzeń występujących na drodze startowej w ramach gwarancji. Spółka zostanie też zobowiązana do pokrycia strat wynikłych z konieczności zawieszenia działania portu lotniczego.

Irlandzki Ryanair poinformował, że dopóki lotnisko Warszawa-Modlin ponownie nie otworzy pasa, zamierza obsługiwać wszystkie loty do i z Lotniska Chopina w Warszawie. Na razie wstrzymał operacje z Modlina do 8 stycznia br. Również do 8 stycznia węgierska linia Wizz Air zaplanowała wykonywanie wszystkich swoich połączeń z Lotniska Chopina. (PAP)

aop/ je/ gma/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony