Śląskie: w Metropolii wróciły autobusy linii lotniskowych
W ostatnich miesiącach, wobec epidemii i związanego z nią zawieszenia lotów z katowickiego lotniska, autobusy linii lotniskowych obsługiwały przede wszystkim dodatkowe kursów przyspieszonych linii z Gliwic do Katowic.
Wobec luzowania obostrzeń związanych z epidemią, w ostatnich tygodniach linie lotnicze informowały o wznawianiu rejsów z Katowice Airport. Linia Wizz Air rozpoczęła loty z Katowic 17 czerwca, a Ryanair zrobił to w środę. Od piątku także LOT ma rozpocząć wykonywanie z Katowic nowych wakacyjnych połączeń na 10 trasach.
Jak wynika z komunikatu ZTM, od 1 lipca, w związku z przywróceniem lotów do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowic, wznowiono kursowanie linii autobusowych nr: AP1, AP2, AP3 i AP4 w stałych relacjach.
Wytyczone dla nich trasy to dla AP1: Gliwice Plac Piastów – Gliwice Zajezdnia – Zabrze Goethego - Zabrze Multikino – Bytom Karb – Bytom Dworzec - Piekary Szarlej Kaufland – Pyrzowice Port Lotniczy, AP2: Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Będzin Stadion – Pyrzowice Port Lotniczy oraz AP3: Katowice Dworzec – Pyrzowice Port Lotniczy.
W przypadku linii tyskiej AP4 (Tychy Dworzec PKP – Tychy Hotelowiec - Katowice Giszowiec Osiedle – Katowice Dworzec) jest ona uzupełnieniem kolei. W ciągu dnia wykorzystywane jest szybkie połączenie kolejowe tych miast, z przesiadką na dworcu w Katowicach, skąd autobusy AP2/AP3 odjeżdżają co pół godziny. Nocą, gdy pociągi nie kursują, na trasę z Tychów wyjeżdżają autobusy.
ZTM zaznaczył, że w związku z awaryjnym zamknięciem odcinka ul. Pszczyńskiej w Katowicach (przelotowa droga krajowa nr 86) dla linii AP4 wprowadzono obecnie trasę objazdową między przystankami Katowice Dworzec i Giszowiec Osiedle. Autobusy AP4 jeżdżą ulicami: Słowackiego, Mikołowską, Brynowską, Kościuszki, Kolejową i 73 Pułku Piechoty.
ZTM zaznaczył też, że w związku z przywróceniem linii lotniskowych zawieszone od środy zostały dodatkowe kursy na liniach nr 835, 840 oraz 870.
W związku z epidemią, zamiast na liniach lotniskowych, od początku kwietnia charakterystyczne fuksjowe autobusy pomagały pasażerom bezpiecznie dojeżdżać do pracy w czasie ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa, podwajając w szczytach komunikacyjnych częstotliwość połączeń w centrum Metropolii.
Zapewniały one codziennie 34 dodatkowych kursów linii nr 840 oraz 50 kursów linii nr 870 między Gliwicami i Katowicami. Jeden z wozów wzmacniał też obsługę linii nr 835, łączącej Katowice z Sosnowcem, zapewniając dziewięć dodatkowych kursów.(PAP)
autor: Mateusz Babak
mtb/ pad/
Komentarze