Ślady materiałów wybuchowych na ofiarach katastrofy samolotu EgyptAir
Komisja prowadząca śledztwo przekazała te ustalenia prokuraturze - podało ministerstwo w komunikacie. Sprecyzowano, że zgodnie z egipskim prawem sprawa trafia do prokuratury, gdy w toku śledztwa w sprawie przyczyn katastrofy pojawi się podejrzenie, że doszło do przestępstwa.
Żadna organizacja terrorystyczna nie przyznała się do przeprowadzenia zamachu.
Zapisy z rejestratora rozmów z kokpitu samolotu, który runął do Morza Śródziemnego, wskazują, że tuż przed katastrofą na pokładzie maszyny doszło do próby ugaszenia ognia. Nagrania są zgodne z danymi uzyskanymi z innych rejestratorów samolotu, które wskazywały na obecność dymu w toalecie i przedziale elektroniki.
19 maja odbywający regularny rejs z Paryża do Kairu Airbus A320 linii lotniczych EgyptAir znikł z ekranów radarowych nad Morzem Śródziemnym krótko po wejściu w strefę podległą egipskiej kontroli lotów. Na pokładzie znajdowało się 66 osób; wszystkie zginęły.
Obie czarne skrzynki zostały wyłowione z morza w połowie czerwca. Okazało się jednak, że ich karty pamięci są całkowicie nieczytelne. Z tej racji władze w Kairze zwróciły się o pomoc do specjalistów francuskich, którzy weszli w skład komisji ds. zbadania przyczyn katastrofy, gdyż w tym kraju wyprodukowano samolot, który uległ wypadkowi; ponadto z Francji pochodziła druga pod względem liczebności, po Egipcie, grupa pasażerów samolotu (15 osób). (PAP)
kot/ mc/
Komentarze