Przejdź do treści
Źródło artykułu

Przy lotnisku Katowice w przyszłym roku stanie hotel

Pierwszy hotel przy lotnisku Katowice powinien ruszyć w przyszłym roku. Znajdzie się w nim sto pokoi. Władze lotniska, które w tym roku ma obsłużyć 3,7 mln pasażerów, mówią o zapotrzebowaniu na miejsca noclegowe - zarówno ze strony pasażerów, jak i załóg.

Jak poinformował w czwartek Piotr Adamczyk z zarządzającego katowickim lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (GTL), w ostatnich dniach spółka Chopin Airport Development, która zbuduje hotel, podpisała umowę z generalnym wykonawcą, spółką IDS-BUD.

Prace budowlane mają rozpocząć się do końca III kwartału br.; hotel ma zostać zbudowany w ciągu 12 miesięcy i przyjąć pierwszych gości jeszcze w 2018 r. Będzie to pierwszy w Polsce hotel marki Moxy (Chopin Airport Development zbuduje go na podstawie umowy franczyzowej z Marriott International). Znajdzie się w nim sto pokoi rozmieszczonych na pięciu kondygnacjach.

Według informacji przekazanych przez GTL, koncepcja architektoniczna hotelu ma zawierać motywy regionalne. W lobby gości powita górniczy wagonik, a we wnętrzach pojawiać mają się motywy graficzne szybów kopalnianych.

„Budujemy obiekt, który doskonale wpisze się w charakter Śląska i lokalizację działki naprzeciwko portu lotniczego w katowickich Pyrzowicach. Będzie jednocześnie bardzo funkcjonalny i atrakcyjny wizualnie” - zapewnił prezes Chopin Airport Development Gheorghe Marian Cristescu.

Prezes GTL Artur Tomasik przypomniał, że w tym roku katowickie lotnisko spodziewa się obsłużyć 3,7 mln pasażerów, a w przyszłym - zbliżyć się do 4 mln. „Ze wzrostem liczby podróżnych wiąże się rozwój baz linii lotniczych, a te dwa czynniki wpływają na zainteresowanie pokojami hotelowymi w pobliżu lotniska, zarówno wśród pasażerów jak i załóg” - wskazał Tomasik.

W związku z rosnącą liczbą pasażerów Katowice Airport kontynuuje w 2017 r. program inwestycyjny. Port prowadzi m.in. inwestycję związaną z przekształceniem starej drogi startowej w drogę kołowania i dostosowaniem pola manewrowego portu do II kategorii operacji lotniczych. Zakończenie tego projektu, zgodnie z umową z wykonawcą, planowane jest na styczeń 2018 r.

Jednym z kluczowych przedsięwzięć z punktu widzenia wygody pasażerów ma być modernizacja i generalny remont terminalu pasażerskiego B. W ostatnich miesiącach lotnisko pracowało nad koncepcją przebudowy tego obiektu - na tej podstawie miał zostać wybrany wariant przebudowy, a następnie rozpocząć prace projektowe.

W III kwartale br. ma rozpocząć się też drugi etap rozbudowy płyty postojowej cargo przed nową bazą cargo w południowo-wschodniej części portu. Płyta rozbudowywana będzie na zachód. Powstać mają cztery stanowiska postojowe dla samolotów kodu C (np. Airbus A320/Boeing 737) lub zamiennie dwa stanowiska dla samolotów kodu E (np. Boeing 747) i jedno kodu C.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej buduje w Katowicach nową wieżę kontroli lotów. Inwestycja ma być gotowa do pracy pod koniec 2018 r. Trwają też przygotowania do uzbrojenia zachodniego (pomocniczego) podejścia do nowej drogi startowej w system ILS. Dzięki temu, Katowice będą pierwszym lotniskiem regionalnym w Polsce z tym systemem na obu podejściach do drogi startowej.

W obecnym letnim rozkładzie lotów, w którym pojawiło się siedem z dziesięciu zaplanowanych na cały 2017 r. nowych tras, ogółem dostępnych jest ponad 100 połączeń regularnych i czarterowych do ponad 30 państw na czterech kontynentach.

W tym roku Katowice Airport planuje obsłużyć rekordowe blisko 3,7 mln pasażerów (wzrost rdr o ok. 500 tys. osób), osiągając najlepsze w historii wyniki zarówno w segmencie ruchu regularnego i czarterowego. Za 20 lat lotnisko prognozuje odprawianie 7,4 mln pasażerów.(PAP)

mtb/ son/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony