Przejdź do treści
Źródło artykułu

Honeywell rozszerza ofertę systemu nawigacyjnego FMS Guided Visuals na region Europy

Honeywell poinformował o rozszerzeniu oferty Flight Management System (FMS) Guided Visuals na region Europy. Rozwiązanie to podniesie świadomość sytuacyjną pilotów i poprawi bezpieczeństwo podczas podejścia do lądowania na wymagających lotniskach. Technologia FMS Guided Visuals wyznacza precyzyjną, powtarzalną ścieżkę lotu, co zwiększa prawdopodobieństwo stabilnego podejścia do lądowania. System działa w pełnej integracji z autopilotem oraz przy sterowaniu ręcznym.

Od 2023 r. podejścia FGV są dostępne w Ameryce Północnej i zapewniają prowadzenie boczne oraz pionowe aż do pasa startowego podczas podejść z widocznością. Obecnie korzysta z nich ponad 30 lotnisk w tym regionie. Wkrótce rozwiązanie będzie dostępne także w sześciu europejskich lokalizacjach. Część systemu stanowi nakładkę proceduralną na istniejące manewry (Visual Maneuvers with Prescribed Tracks).

„Stabilne podejścia do lądowania dają pilotom szereg korzyści. System zmniejsza ryzyko przechylenia samolotu i utraty prędkości, a także pomaga pilotom zorientować się w sytuacji, gdy pas jest słabo widoczny. Zapobiega również zbyt stromemu lądowaniu, które powoduje nadmierne zużycie hamulców, hałas przy pełnym użyciu odwracaczy ciągu i ryzyko wypadnięcia za pas startowy” – powiedział Jim Johnson, senior manager, Flight Technical Services, Honeywell Aerospace Technologies. „Dzięki integracji z naszym systemem FMS piloci mogą wykonywać bezpieczniejsze i bardziej stabilne podejścia do wymagających lotnisk – i robić to w sposób bardziej efektywny".

Obecnie ponad 600 klientów Honeywell w Ameryce Północnej korzysta z podejść FGV w swoich statkach powietrznych. Piloci latający na wybrane, wymagające lotniska w tym regionie przyznają, że od czasu integracji technologii system FGV zapewnia spójną i niezawodną ścieżkę lotu do pasów bez precyzyjnych procedur podejścia.

“Honeywell wyeliminował wszystkie elementy nieprzewidywalności z podejścia z widocznością,” powiedział Mark McIntyre, kapitan G650. „Mogę teraz wykonywać tego typu manewry z taką samą precyzją i komfortem dla pasażerów jak w przypadku procedur podejścia według przyrządów (IAP). To znaczące wzmocnienie naszego profilu bezpieczeństwa i realna pomoc w zapewnieniu pasażerom spokojnego podejścia do lądowania. Biorąc pod uwagę niski koszt, łatwą implementację i znaczący wpływ procedur FGV na bezpieczeństwo, decyzja o wykorzystaniu z tego rozwiązania jest oczywista.”

Podejścia FGV są dostępne jako rozszerzenie istniejących subskrypcji bazy danych nawigacyjnych FMS i nie wymagają żadnych aktualizacji sprzętu ani oprogramowania. W bazie są oznaczane jako „RNAV H" i można je wczytać bezpośrednio z bazy danych FMS. Oznaczenie „H" odróżnia je od innych procedur RNAV według przyrządów.

Więcej informacji oraz pełna lista lotnisk z dostępnymi podejściami FGV znajduje się tutaj.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony