Projekt: cele rozwoju lotnictwa i poprawa inwestycji w portach do 2030 r.
Strategiczne cele dotyczące rozwoju lotnictwa cywilnego, poprawa sposobu inwestycji w portach lotniczych czy usprawnienie funkcjonowania przestrzeni powietrznej – zakłada projekt uchwały dotyczącej polityki rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r.
Chodzi o projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie przyjęcia "Polityki rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. (z perspektywą do 2040 r.)", jaki we wtorek ukazał się w wykazie prac legislacyjnych i programowych rządu. Autorem dokumentu jest Ministerstwo Infrastruktury, a osobą odpowiedzialną za jego opracowanie – wiceminister tego resortu Marcin Horała.
Jak wskazano w projekcie, "Polityka" będzie definiować główne cele, kierunki oraz sposoby kreowania i realizacji polityki rządu w obszarze lotnictwa cywilnego. Uzupełni też kierunki rozwoju określone w dokumentach programowych wyższego rzędu, czyli "Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.)" oraz "Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r.".
"Dokument +Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. (z perspektywą do 2040 r.)+, będzie dokumentem definiującym główne założenia odnośnie celów, kierunków i sposobów kreowania i realizacji rządowej polityki, w myśl zasad dotyczących polityk publicznych określonych ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju" – napisano.
Jak dodano, dokument ten został opracowany w oparciu o wyniki diagnozy stanu transportu lotniczego sporządzonej przez Ministerstwo Infrastruktury oraz inne dokumenty o charakterze analitycznym i studialnym.
"Polityka" określi m.in. wnioski z diagnozy przygotowanej na jej potrzeby w odniesieniu do lotnictwa cywilnego; cele strategiczne w zakresie rozwoju lotnictwa cywilnego oraz kierunki interwencji w zakresie m.in. rozwoju sieci lotnisk, poprawy sposobu inwestycji w portach lotniczych, usprawnienia funkcjonowania przestrzeni powietrznej, zapewnienia prawidłowego funkcjonowania i rozwoju rynku lotniczego, stworzenia warunków dla zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony w lotnictwie cywilnym, czy wzmocnienia pozycji Polski i polskich podmiotów lotniczych na arenie międzynarodowej.
"Z uwagi na to, że znaczna część kierunków interwencji, szczególnie związanych bezpośrednio z realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego, będzie realizowana w horyzoncie czasowym dłuższym niż rok 2030, Polityka Lotnicza, tam gdzie to konieczne, z konieczności wykracza swoją treścią i założeniami poza tak nakreślony horyzont czasowy. Jako granicę tych najważniejszych działań przyjęto rok 2040 r." – napisano.
Jak napisano w projekcie uchwały, planowany termin jego przyjęcia przez rząd to III kwartał 2021 r. (PAP)
Komentarze