SKYVECTOR dla latających po Stanach Zjednoczonych

SkyVector

Warto zapoznać się ze stroną internetową http://www.skyvector.com, na której zebrano wiele  informacji umożliwiających kompleksowe przygotowanie się do lotu, jego zaplanowanie, a także zaznajomienie się z zagadnieniami dotyczącymi poruszania się po przestrzeni powietrznej. Strona internetowa zwróciła naszą uwagę innowacyjnym podejściem do prezentacji informacji lotniczych.

Witryna pozwala na dostęp do informacji o kilkunastu tysiącach lotnisk. Wybrane zakładki zawierają informacje dotyczące lokalizacji, układu pasów i stanowisk postojowych, karty podejść, listę pomocy nawigacyjnych, procedury SID i STAR, minima pogodowe, wymagane częstotliwości i aktualne notamy, status lotniska (prywatne-publiczne) i dostępność paliwa (100 LL i JET-A).

Po wskazaniu kursorem na interesujący nas obiekt, wyświetlają się TAF-y i METAR-y. W serwisie znajdziemy mapy lotnicze niskich i wysokich dróg lotniczych USA (łącznie z Alaską), oraz mapy VFR. Za pomocą prostego programu możemy wykonać obliczenia długości i czasu planowanego lotu (bez uwzględnienia siły wiejących wiatrów-ta funkcja jest dopiero w fazie opracowywania). Dostępne jest forum gdzie znajdują się odpowiedzi na pytania dotyczące użytkowania witryny, oraz wideo, które prezentuje jak sprawnie poruszać się po serwisie. Sukcesywnie budowana jest baza zdjęć lotnisk, które mogą pomóc we wcześniejszym zapoznaniu się z terenem. SkyVector nie zawiera oficjalnych infromcji i nie może być wykorzystywany operacyjnie.

Tylko pozazdrościć automatycznych stacji pogodowych...

Źródło: Internet
comments powered by Disqus

Komentarze

Odkrycie gory lodowej to juz sukces. Teraz troche sprytu, upor Pawlaka mamy wrodzony, troche samokrytyki i moze uda sie wyprzedzic ta zapyziala zachodnia Europe w krotkim czasie przyciagajac gore do Polski! Zanim stopnieje!!!. Skyvector ma orginalne kopie charts, tak ze jak sie sprawdzi date waznosci (pod skala) to mozna uzywac do planowania. Druga strona www.airnav.com gdzie mozna znalesc okoliczne lotnisko z najtanszym Avg-zem, czy jest samoobslugowa? a jak nie, to w jakich godzinach jest ciec z obslugi. Okoliczne hotele i wypozyczalnie aut. Czesto FBO(fix base operation) wypozyczaja je za cene nalania paliwa ktore sie zuzylo lub podstawia Van-a z kierowca aby odwiozl za tip-a. Nie wspominajac o free coffee, listerine w kiblu, a jak juz maja plazme i pokoj do spania dla pilotow! to cie skroja za Cesie te $10 -$20 dolcow "landing fee", no chyba ze kupisz paliwo -to nie!. Homeland Security po 11 wrzesnia 2001 zakazalo trzymania kluczy pod wycieraczka, tak ze czasami w nocy trzeba odlac sie w trawe. Dlatego jak po takich wakacjach wrocisz do Polski-- a pojdziesz do ULC-u, to nawet dyplomatycznie nie polecam wspominac o cywilizacji i innym swiecie bo najezdzisz sie winda na Flisa do bolu poznajac wszystkie guziki(sam sprawdzilem). Polacy nie gesi tez swoje strony lotnicze mamy. Nie liczac tych co sa nudne jak te amerykanckie pogodowe jest pare fajnych:

Pierwsza, na ktorej wszystkie informacje sa nawet po trzy razy, brakuje tlumaczenia na jezyk slaski, a na forum sprawdzamy zbieznosc oczu aby skapnac sie kto na kogo komentarz odpisal --www.dlapilota.pl (gdzie Ja teraz kartki w atlasie powymieniam?)

Druga, gdzie kabaret wystawiali na okraglo, sprawdzali klijeta IQ i ortografie za Free, a przy okazji uczyli frazeologi lotniczo/gorniczej. Tylko czesc szybowcowa/AARP sie w miare trzyma. Glownego aktora zwolnili i kit --www.szybowce.com

Trzecia, gdzie napewno odlecisz, samolotow pelno, hotel tez maja, tylko z wpozyczeniem samochodu kiepsko --www.odloty.pl

Najwazniejsze ze cos sie dzieje.
M.B

coś ty chłopie jarał :-)? bo coś na pewno :-)

zawsze jak wracam stamtąd tu - przechodzę to samo - półroczną traumę.

AWOS/ASOS to jedno, ale przede wszystkim pozazdrościć kompetentnego dostawcy usług nawigacyjnych (czyli FAA) - w przeciwieństwie do żałosnej PAŻP - ogromna większość nawet najbardziej zapyziałych lotnisk GA w USA ma procedury IFR, w tym co najmniej 1 podejście RNAV(GPS). I tym się różni cywilizacja od trzeciego świata w którym my żyjemy.

Za to strony które mogą być wykorzystywane operacyjnie to np. m.in.:
http://www.duats.com/
https://www.duat.com/
http://naco.faa.gov/index.asp?xml=naco/online/d_tpp