Przejdź do treści
Źródło artykułu

Port lotniczy Radom kupi stary terminal z łódzkiego lotniska

Spółka Port Lotniczy Radom kupi za 2 mln zł terminal pasażerski, który przez ostatnie siedem lat był wykorzystywany na lotnisku w Łodzi – poinformował PAP rzecznik radomskiej spółki Kajetan Orzeł.

Spółka Port Lotniczy Radom jako jedyna złożyła ofertę w ogłoszonym przez łódzki port lotniczy przetargu na sprzedaż terminala pasażerskiego nr 2. Spółka zaproponowała minimalną wymaganą kwotę 2 mln zł. Według rzeczniczki Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta, Ewy Bieńkowskiej, umowa w tej sprawie powinna być podpisana w najbliższych dniach.

Łódzki terminal pasażerski nr 2 to obiekt wolnostojący, parterowy, w konstrukcji stalowej, jednokondygnacyjny, o powierzchni użytkowej blisko 3 tys. m kw. Radomska spółka kupi go z pełnym wyposażeniem.

Terminal był wykorzystywany na łódzkim lotnisku przez prawie siedem lat. 30 czerwca cały ruch pasażerski przeniesiono tam do nowego obiektu, którego budowa wraz z infrastrukturą kosztowała 195 mln zł. Stary terminal wystawiono na sprzedaż.

Bieńkowska dodała, że do końca sierpnia terminal ma być rozebrany i zabrany do Radomia przez jego nabywcę. Na koszt radomskiej spółki ma być także uporządkowany teren, na którym stał dotychczas terminal.

Według rzecznika Portu Lotniczego Radom, odkupiony od łódzkiego portu terminal będzie w Radomiu do czasu wybudowania obiektu docelowego. Na razie jednak władze spółki nie podają terminu, kiedy miałoby to nastąpić.

Władze Radomia od kilkunastu lat zabiegają o utworzenie cywilnego portu lotniczego na bazie lotniska wojskowego. W tym celu utworzyły spółkę Port Lotniczy Radom. Jej kapitał wynosi ponad 24 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu miasta. Wojewoda mazowiecki przekazał miastu tereny pod lotnisko w części na zasadzie użyczenia, a w części - darowizny. Część terenów, m.in. tam, gdzie znajduje się pas startowy i drogi kołowania, spółka Port Lotniczy Radom będzie współużytkować z wojskiem.

Port lotniczy w Radomiu musi rozpocząć działalność do września 2013 r., w przeciwnym razie grunty przekazane pod budowę cywilnego lotniska wrócą do skarbu państwa. (PAP)

ilp/ je/ gma/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony