Polskie drony polecą do Izraela
"W Polsce rynek systemów bezzałogowych od kilku lat dynamicznie się rozwija a jego wartość nieustannie rośnie. Pod względem przychodów ze sprzedaży w 2017 roku wyniósł on 251 mln zł, podczas gdy dwa lata wcześniej opiewał na 164 mln zł" - zaznaczył cytowany w środowym komunikacie ekspert PAIH Dariusz Werschner z Polskiej Izby Systemów Bezzałogowych.
Jak zaznaczył, wyniki te są zasługą przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw, start-upów i "nielicznych ośrodków naukowych".
Według Werschnera Polska ma jedne z najnowocześniejszych rozwiązań regulacyjnych, jeżeli chodzi o drony, dzięki czemu lata u nas ponad 100 tys. takich urządzeń. "W Polsce we wrześniu 2018 r. zarejestrowanych było ponad 8,5 tysiąca licencjonowanych operatorów dronów - to światowa czołówka" - podkreślił.
Jak szacują eksperci, około 2025 roku w Unii Europejskiej w przestrzeni powietrznej będzie na co dzień wykonywać różne zadania około 400 tys. profesjonalnych jednostek bezzałogowych, zaś łączne przychody z ich pracy będą liczone w dziesiątkach miliardów euro.
"Izrael jest w czołówce, jeżeli chodzi o militarne zastosowanie systemów bezzałogowych" – wyjaśnił Werscher. Dodał, że dzięki uruchomieniu stoiska narodowego na konferencji AUS&R polscy przedsiębiorcy będą mogli nawiązać kontakty z potencjalnymi partnerami biznesowymi. "To ogromna szansa dla polskich firm na drodze w ich ekspansji zagranicznej. To także możliwość nawiązania współpracy i zastosowania nowych rozwiązań, które poprawią konkurencyjność naszych firm na arenie międzynarodowej" - ocenił.
Jak zaznaczyła PAIH, konferencja AUS&R - która odbędzie się w poniedziałek 15 października br. w Izraelu - to jedno z najważniejszych wydarzeń branży lotniczej, systemów bezzałogowych. Tegoroczne wydarzenie, jak zapowiedzieli organizatorzy, będzie rozszerzone o pokazy specjalne najbardziej innowacyjnych rozwiązań.
Stoisko narodowe ma być punktem kontaktowym dla naszych producentów planujących ekspansję na rynku izraelskim, a także miejscem spotkań biznesowych.
PAIH uruchomi go w ramach realizacji programu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand”, który jest skierowany do przedsiębiorstw z sektora MŚP. W ramach programu wybrano 12 priorytetowych obszarów polskiej gospodarki, które mają szansę na globalny rozwój. PAIH odpowiada za promocję dziewięciu sektorów, m.in. części samochodowych i lotniczych. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ skr/
Komentarze