Przejdź do treści
Źródło artykułu

PKP PLK gotowe do podpisania umowy na remont torów do Kraków Airport

PKP Polskie Linie Kolejowe SA chcą jak najszybciej podpisać umowę z wykonawcą modernizacji połączenia kolejowego z Krakowa do Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice. W przetargu na wykonawcę inwestycji wybrano włoską firmę Astaldi S.p.A.

"Jesteśmy przygotowani do podpisania umowy z wykonawcą, nie ma w tym postępowaniu już żadnych przeszkód formalnych" - poinformował PAP w piątek Maciej Dutkiewicz z PKP PKL. Nie podał jednak żadnego przybliżonego terminu zawarcia tej umowy.

W przetargu ogłoszonym przez PKP PLK na realizację tego zadania wpłynęło sześć ofert. Najkorzystniejsza z nich opiewała na ponad 240,6 mln zł. Złożyła ją włoska firma Astaldi S.p.A. Wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 18 miesięcy na realizację inwestycji.

Firma ma wybudować drugi tor na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Balice, wydłużenie połączenia o około 500 metrów do głównego terminalu lotniskowego, a także elektryfikacją linii.

Po modernizacji zwiększy się przepustowość linii. Na trasę będą mogły wyjechać pociągi o napędzie elektrycznym, które zastąpią obecnie wykorzystywane szynobusy spalinowe. Maksymalna prędkość pociągów wyniesie 80 km/h.

Przewidziano wybudowanie trzech nowych przystanków kolejowych: Uniwersytet Rolniczy, Kraków Zakliki, Kraków Krzyżówka oraz modernizację już istniejących przystanków: Kraków Łobzów i Kraków Balice, aby linia służyła również mieszkańcom dzielnic sąsiadujących z podkrakowskim portem lotniczym.

Projekt znajduje się na liście przedsięwzięć do dofinansowania przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Firma Astaldi, która wygrała przetarg na modernizację torów z Krakowa do Balic, jest także wykonawcą najważniejszych inwestycji na lotnisku Kraków Airport - budowy nowego terminalu pasażerskiego, przebudowy obecnie istniejącego oraz modernizacji wewnętrznego układu komunikacyjnego lotniska. Inwestycje o wartości 368,88 mln zł brutto mają zostać wykonane do końca marca 2015 roku.

Po rozbudowie przepustowość krakowskiego lotniska wzrośnie do 8 milionów pasażerów rocznie. Obecnie może ono odprawić do 3,5 mln osób rocznie. (PAP)

rgr/ pad/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony