Petrolot zapewni paliwo dla samolotów z lotniska w Modlinie
Jak poinformował Petrolot, spółka ta w ciągu dwóch lat wybuduje na terenie lotniska w Modlinie infrastrukturę paliwową, w tym magazyn paliw lotniczych, którym będzie zarządzała przez 25 lat.
"Petrolot zobowiązał się również do zaopatrzenia Lotniska Modlin w paliwo lotnicze do czasu zakończenia budowy magazynu paliw w Modlinie" - podała spółka. Początkowo dostarczane będzie paliwo lotnicze JET A-1 oraz benzyna lotnicza AVGAS. Od połowy lipca 2012 r., wraz z rozpoczęciem lotów przez przewoźników i uzyskaniem przez lotnisko w Modlinie certyfikatu lotniska użyteczności publicznej paliwa będą dostarczane zgodnie z zapotrzebowaniem odbiorców.
Paliwo będzie pochodziło z PKN Orlen, największej w Polsce rafinerii, która w najbliższym czasie rozpocznie budowę specjalnego terminala w Płocku dla załadunku paliwa lotniczego do cystern samochodowych. Do czasu zakończenia budowy magazynu paliw w Modlinie Petrolot będzie dostarczał paliwo z własnych baz.
Petrolot podkreślił, że "wybudowanie efektywnej infrastruktury paliwowej oraz doświadczenie w operacjach paliwowych" jakie posiada spółka "przyczyni się do zapewnienia atrakcyjnych warunków cenowych paliwa lotniczego dla przewoźników, którzy planują korzystanie z lotniska w Modlinie".
Petrolot to spółka powstała 15 lat temu, której udziałowcami są: PKN Orlen (51 proc.) oraz Polskie Linie Lotnicze LOT SA (49 proc.).
Petrolot jest największym w Polsce podmiotem świadczącym usługi w zakresie zaopatrzenia statków powietrznych w paliwa lotnicze, magazynowania i obrotu paliwami lotniczymi. Dysponuje własną bazą magazynową o pojemności 22 tys. metrów sześc. w 12 lokalizacjach na terenie kraju. Posiada także 48 autocystern i 134 cysterny kolejowe dla zabezpieczenia dostaw paliw do magazynów lotniskowych. W 2011 r. Petrolot dostarczył paliwo lotnicze 1528 zagranicznym i krajowym odbiorcom.
Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin to pierwsze w Polsce lotnisko stworzone dla tzw. przewoźników niskokosztowych. Port ten dysponuje drogą startową o długości 2,5 tys. metrów i szerokości 60 metrów, dostosowaną do potrzeb samolotów kodu referencyjnego "C", takich jak: Airbus A320 lub Boeing 737. W terminalu pasażerskim o powierzchni użytkowej ok. 12 tys. metrów kw. będzie można obsłużyć ok. 2 mln pasażerów rocznie. Regularne rejsy z lotniska rozpoczną się w drugiej połowie lipca 2012 r.
Udziałowcami spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa - Modlin są: Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc.), Województwo Mazowieckie (30,37 proc.), Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (30,39 proc.) i miasto Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc.). (PAP)
mb/ mki/
Komentarze