Nowe inwestycje na krakowskim lotnisku
"Hotel powinien być gotowy wiosną 2013 roku, jego budowa ruszy jeszcze w tym roku lub najpóźniej na początku przyszłego. Nowa część terminalu zostanie oddana do użytku w 2014 r., zaś stara - po remoncie - w 2015 r. Dzisiejszy międzynarodowy terminal będzie stanowił około 40 procent nowego obiektu (budynki zostaną ze sobą połączone - PAP)" - powiedział prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice Jan Pamuła.
Jak dodał prezes, powstał już nowy łącznik terminalu oraz fragment lotniskowej płyty postojowej. Nowe inwestycje są możliwe dzięki przekazaniu przez wojsko 33 hektarów. Koszt zrealizowanej już inwestycji to 39 mln zł.
Jak dodał obecny na konferencji były minister obrony narodowej, obecnie kandydat PO do Senatu Bogdan Klich, trwa procedura przekazania w użyczenie lotnisku kolejnych prawie 260 hektarów należących do wojska. Ta formuła prawna pozwala, by strona cywilna zarządzała tym, co pozostaje własnością wojska - wyjaśnił Klich.
Pasażerowie na antresoli krakowskiego portu lotniczego mogą obecnie oglądać makietę, która ukazuje jak lotnisko i jego najbliższe otoczenie będzie przedstawiać się w przyszłości.
Zgodnie z planami, po rozbudowie terminal pasażerski będzie mógł obsłużyć ok. 8 mln pasażerów rocznie. Jego powierzchnia użytkowa zwiększy się z 15 tys. m kw. do blisko 55 tys. m kw. Nowy układ komunikacyjny z dodatkowymi pasami ruchu ułatwi poruszanie się wokół terminalu, parkingu wielopoziomowego oraz planowanego hotelu. Zaplanowane przedsięwzięcia powinny zostać zakończone najpóźniej do połowy 2015 roku.
Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) jest drugim, co do wielkości (po warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce. W zeszłym roku obsłużył blisko 2,9 mln pasażerów.
W sezonie letnim lotnisko oferuje bezpośrednie połączenia z 41 miastami (46 portami) w Europie i Ameryce Północnej. Operuje z niego 17 przewoźników: 12 tradycyjnych i 5 niskokosztowych. (PAP)
rcz/ mki/
Komentarze