Niemieckie firmy logistyczne dominują w lotniczym przewozie towarów na świecie
Zajmująca drugie miejsce firma Kuehne+Nagel, która również pochodzi z Niemiec, ale ze względów strategicznych przeniosła swoją siedzibę do Szwajcarii, przetransportowała 1,4 mln ton towarów. Podobnie jak DHL ucierpiała ona na skutek załamania gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa - w przypadku DHL spadek w stosunku do 2019 r. wyniósł 12,2 proc., a dla Kuehne+Nagel 13,4 proc.
Następnie duńskie DSV Panalpina zwiększyło swoje przewozy o ponad 18 proc., wyprzedzając DB Schenker, spółkę-córkę niemieckiego państwowego przedsiębiorstwa kolejowego Deutsche Bahn.
Według danych firmy konsultingowej Armstrong & Associates amerykańskie UPS i Expeditors przetransportowały znacznie mniej niż ich europejscy konkurenci, kolejno 970 tys. i 840 tys. ton.
W sumie siedem największych firm zajmujących się frachtem lotniczym przetransportowało w 2020 r. około 8 mln ton towarów, w porównaniu z 8,6 mln rok wcześniej.
"Chińska firma Apex Logistics zdołała wykorzystać część przestoju, jako że Chiny okazały się wielkim zwycięzcą pandemicznej gospodarki" - ocenia Statista. Firma ta zwiększyła wielkość frachtu lotniczego o 44 proc. do 750 tys. ton, awansując z pozycji 11. na siódmą. (PAP)
baj/ akl/



Komentarze