Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotos Tank rozpoczął dostawy paliwa na Lotnisku Chopina

Lotos Tank, wchodząca w skład Grupy Lotos, uruchomiła bezpośrednią sprzedaż paliw lotniczych na Lotnisku Chopina w Warszawie. Spółka tankuje samoloty Air France-KLM i TNT. Prowadzi zaawansowane negocjacje z kolejnymi potencjalnymi partnerami.

"Od wielu lat staramy się dywersyfikować dostawy paliw na lotnisku, aby zapewnić liniom lotniczym, jak najbardziej atrakcyjne warunki działalności. Dzisiaj zaczynamy etap, w którym te plany zaczynają się realizować. Firma Lotos Tank rozpoczyna tankowanie samolotów na Lotnisku Chopina" - powiedział w czwartek podczas konferencji prasowej dyrektor portu Michał Marzec.

Paliwo lotnicze na warszawskim lotnisku dostarcza - oprócz Lotos Tank - Petrolot i firma Baltic Ground Services (BGS).

"Liczę na to, że (...) konkurencja spowoduje, że nasze lotnisko będzie jeszcze bardziej atrakcyjne dla naszych partnerów, czyli linii lotniczych, a przez to również dla pasażerów, oferując im coraz więcej połączeń lotniczych" - powiedział.

Wiceprezes i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos Maciej Szozda powiedział, że Lotos Tank działa również w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, gdzie uruchomił bazę paliwową, która obsłużyła już ponad 10 tys. samolotów. Spółka dostarcza też paliwo do portów lotniczych we Wrocławiu i Rzeszowie.

"Jako producent i dostawca najwyżej jakości paliw chcemy być obecni na największym lotnisku w kraju. To również doskonały przyczółek do dalszej ekspansji i rozwoju bezpośrednich dostaw paliw lotniczych w całej Polsce" - powiedział Szozda. Dodał, że spółka chce być obecna na lotniskach w Modlinie, Krakowie i Katowicach.

Szozda powiedział, że Grupa Lotos w ciągu kilku lat chce zwiększyć sprzedaż paliw lotniczych w Polsce do 500 tys. ton z ok. 100 tys. ton. "Nasz potencjał produkcyjny w paliwach lotniczych to 750 tys. ton" - powiedział. Dodał, że polski rynek zaczyna się budować i większość naszego paliwa będziemy chcieli lokować w Polsce.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Istnieje od 1934 r. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2012 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,5 mln pasażerów, czyli blisko 40 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. Na lotnisku operuje 27 regularnych przewoźników.

Lotos chce znacznie wzmocnić swoją pozycję na rynku paliw lotniczych. Paliwo lotnicze w gdańskim Lotosie w głównej mierze produkują dwie instalacje Merox. W ciągu mniej więcej godziny obie są w stanie wytworzyć ok. 60 ton tego paliwa. Taka ilość wystarczy Boeingowi 767 na przelot np. z Warszawy do Chicago. (PAP)

aop/ amac/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony