Krakowskie lotnisko obsłużyło prawie 3,648 mln pasażerów w 2013 r.
Liczba obsłużonych pasażerów w 2013 roku jest o 6 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Jak dodała rzecznik, także ostatni miesiąc zeszłego roku był rekordowy – w grudniu Kraków Airport obsłużył ponad 252 tys. pasażerów, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. To najlepszy grudniowy wynik osiągnięty przez krakowskie lotnisko.
W grudniu 2013 największe wzrosty liczby obsłużonych pasażerów w stosunku do grudnia 2012 odnotowali Aeroflot (+80 proc.), airberlin (+69 proc.) i jet2.com (+34 proc.). Wśród państw największe procentowo wzrosty zanotowano w przypadku ruchu z/do Rosji (+80 proc.), Szwajcarii (+55 proc.) i Holandii (+32 proc.).
„Ten wynik potwierdza, że prowadzona przez nas strategia współpracy z przewoźnikami przynosi efekty” - ocenił cytowany w komunikacie Jan Pamuła, prezes Kraków Airport.
Według niego najważniejszymi wydarzeniami ubiegłego roku dla krakowskiego lotniska były: otwarcie bazy operacyjnej przez irlandzką tanią linię lotniczą Ryanair oraz rozpoczęcie prac budowlanych, związanych z rozbudową terminalu oraz remontem dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej.
Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce. W zimowej siatce połączeń lotnisko oferuje 48 połączeń regularnych. (PAP)
rgr/ mki/
Komentarze