Przejdź do treści
Źródło artykułu

Krakowskie lotnisko obsłużyło prawie 3,648 mln pasażerów w 2013 r.

Prawie 3,648 mln pasażerów obsłużył w zeszłym roku Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice. Jest to najlepszy wynik w historii krakowskiego lotniska – poinformowała w czwartek rzecznik portu Urszula Podraza.

Liczba obsłużonych pasażerów w 2013 roku jest o 6 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Jak dodała rzecznik, także ostatni miesiąc zeszłego roku był rekordowy – w grudniu Kraków Airport obsłużył ponad 252 tys. pasażerów, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. To najlepszy grudniowy wynik osiągnięty przez krakowskie lotnisko.

W grudniu 2013 największe wzrosty liczby obsłużonych pasażerów w stosunku do grudnia 2012 odnotowali Aeroflot (+80 proc.), airberlin (+69 proc.) i jet2.com (+34 proc.). Wśród państw największe procentowo wzrosty zanotowano w przypadku ruchu z/do Rosji (+80 proc.), Szwajcarii (+55 proc.) i Holandii (+32 proc.).

„Ten wynik potwierdza, że prowadzona przez nas strategia współpracy z przewoźnikami przynosi efekty” - ocenił cytowany w komunikacie Jan Pamuła, prezes Kraków Airport.

Według niego najważniejszymi wydarzeniami ubiegłego roku dla krakowskiego lotniska były: otwarcie bazy operacyjnej przez irlandzką tanią linię lotniczą Ryanair oraz rozpoczęcie prac budowlanych, związanych z rozbudową terminalu oraz remontem dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej.

Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce. W zimowej siatce połączeń lotnisko oferuje 48 połączeń regularnych. (PAP)

rgr/ mki/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony