Koleje Mazowieckie gotowe do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego
"Jesteśmy do takiej obsługi portu przygotowani, posiadamy właściwe doświadczenie, bo obsługujemy zarówno lotnisko w Modlinie, jak i lotnisko Chopina. Do tego celu możemy przeznaczyć najlepsze pociągi, jakie posiadamy, które przewożą najwięcej pasażerów, czyli wagony piętrowe" - powiedział Grajda.
Dodał, że pociągi te są przygotowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Pytany, czy taka prędkość nie jest zbyt mała, gdyż według zapowiedzi pociągi jeżdżące do CPK mają rozwijać szybkość 250 km/h, Grajda powiedział, że prędkość 160 km/h za odpowiednią cenę byłaby do zaakceptowania przez podróżnych.
Dodał, że wiele lotnisk w Europie oferuje dojazd zarówno z wyższymi, jak i niższymi prędkościami. "Te szybsze są po prostu droższe" - stwierdził.
"To lotnisko ma być zlokalizowane prawdopodobnie na terenie Mazowsza, więc wydaje się naturalnym, że włączymy się w coś takiego" - powiedział Grajda.
We wrześniu 2017 r. rząd zarekomendował budowę CPK Solidarność w gminie Baranów koło Grodziska Mazowieckiego na południowy zachód od Warszawy. Koszt szacuje się na 20-30 mld zł, a uruchomienie lotniska miałoby nastąpić ok. 2027-2028 r. W listopadzie br. rząd przyjął uchwałę w sprawie przyjęcia "Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej". Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a port ma być budowany przez kolejnych osiem lat.(PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
edytor: Anna Mackiewicz
pif/ amac/
Komentarze