Przejdź do treści
Źródło artykułu

Katowice: od października więcej miejsc w samolotach do Frankfurtu

Od ostatnich dni października większość rejsów Lufthansy między Katowicami a niemieckim Frankfurtem będzie realizowana większymi niż dotąd samolotami. Ma to być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie oraz umocnić pozycję Frankfurtu jako portu przesiadkowego.

"Zmiana samolotów na oferujące więcej miejsc na większości rejsów jest dowodem na wzrastające zainteresowanie pasażerów biznesowych podróżami z pyrzowickiego lotniska" - ocenił w czwartek rzecznik portu Cezary Orzech.

Przypomniał, że w pierwszej połowie tego roku lotnisko uruchomiło nowy salonik biznesowy, a także szybką ścieżką kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów z tej grupy.

"Wyższy standard obsługi przyczynił się do większego zainteresowania pasażerów biznesowych lataniem z naszego lotniska" - wskazał rzecznik. Obecnie władze portu rozważają budowę specjalnego, niewielkiego terminalu do obsługi biznesu i VIP-ów.

Frankfurt - jedno z największych lotnisk na świecie - należy do najpopularniejszych kierunków lotów z lotniska Katowice, ze względu na możliwości przesiadek na inne kierunki. Większe samoloty będą latać na tej trasie od jesienno-zimowego rozkładu lotów, który wchodzi w życie 27 października i potrwa do 29 marca przyszłego roku. W nowym rozkładzie zmienią się też godziny lotów na wybranych rejsach do Frankfurtu.

Na rejsach porannych i wieczornych oraz przedpołudniowych używane dotychczas na tej trasie 70-miejscowe samoloty Canadair CRJ 700 zostaną zastąpione 111-miejscowymi Boeingami 737-500 i 127-miejscowymi Boeingami 737-300.

Obecnie Lufthansa obsługuje z Pyrzowic dwie trasy: do Frankfurtu oraz Dusseldorfu.

"Udział w rynku (lotów regularnych z Katowic - PAP) w wysokości 60 proc. i rosnąca liczba pasażerów oraz wypełnienie samolotów w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku pokazują, że nasz produkt spotyka się z uznaniem pasażerów ze Śląska" - ocenił dyrektor generalny Lufthansy w Polsce Bart Buyse, według którego Śląsk jest dla tego przewoźnika jednym z najważniejszych regionów biznesowych w Polsce i najważniejszym rynkiem podróży służbowych.

Lufthansa jest kolejnym przewoźnikiem, który w jesiennym rozkładzie lotów będzie realizował swoje połączenia większymi niż dotąd samolotami. Od 1 września zmienił się także rozkład lotów między Katowicami a Warszawą, a połączenia LOT-u są dostępne dla dwukrotnie większej liczby pasażerów. Większymi samolotami i lepszą koordynacją połączeń LOT chce zachęcać pasażerów, by wybierali Warszawę jako port przesiadkowy.

Ilość połączeń LOT-u między Katowicami i Warszawą nie zmieniła się, natomiast godziny odlotów zostały lepiej dostosowane do układu tranzytowego rejsów atlantyckich obsługiwanych przez PLL LOT z Lotniska Chopina w Warszawie. Dotychczas latające między Katowicami a stolicą 33-miejscowe Saaby 340 zostały zastąpione na większości rejsów turbośmigłowymi Bombardierami Q400 NextGeneration z 78 miejscami na pokładzie oraz odrzutowymi 70-miejscowymi Embraerami 170. Tym samym połączenia są dostępne dla dwukrotnie większej liczby pasażerów.

Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach jest jednym z największych lotnisk w Polsce. W 2012 r. skorzystało z niego ponad 2,55 mln pasażerów. Ubiegły rok port zakończył niewielkim, prawie 0,5-proc. wzrostem liczby odprawionych podróżnych, mimo załamania na rynku lotniczym w Europie. W tym roku port chce odprawić podobną ilość pasażerów. Do końca sierpnia odprawiono ponad 1 mln 750 tys. osób.

Obecnie z lotniska w Pyrzowicach przewoźnicy oferują 74 połączenia - 35 regularnych i 39 czarterowych. W sezonie jesienno-zimowym linia Wizz Air uruchomi dwie nowe trasy - do Tel Awiwu w Izraelu (w październiku) i francuskiego Grenoble (w grudniu). Uruchomienie stałego połączenia do egipskiej Hurghady zostało na razie zawieszone ze względu na sytuację społeczno-polityczną w Egipcie. (PAP)

mab/ pad/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony