Przejdź do treści
Źródło artykułu

Część pasażerów nie odleciała w piątek z gdańskiego lotniska

35 pasażerów nie zdążyło w piątek wejść na pokłady samolotów odlatujących z gdańskiego lotniska. Zdaniem Portu Lotniczego winę ponosi Straż Graniczna, która nie zadbała o właściwą obsadę, co skutkowało zbyt długą kontrolą paszportową. Straż zapowiedziała „analizę sytuacji”.

O kłopotach pasażerów poinformowali media w piątek w specjalnym komunikacie przedstawiciele Portu Lotniczego Gdańsk. Rzecznik Portu Michał Dargacz wyjaśnił w rozmowie z PAP, że problemy dotknęły 35 pasażerów trzech samolotów lecących w piątek rano do Dublina, Manchesteru i Bristolu.

Dargacz napisał w komunikacie, że pasażerowie nie mogli odlecieć wybranymi lotami „z powodu przedłużonej kontroli paszportowej”. W rozmowie z PAP zaznaczył, że taka sytuacja nigdy wcześniej nie miała miejsca w gdańskim Porcie Lotniczym.

„W imieniu Portu Lotniczego Gdańsk pragniemy przeprosić wszystkich pasażerów, którzy nie odlecieli wybranymi lotami. Port Lotniczy Gdańsk nie ma wpływu na odprawę dokumentów podczas odlotów na kierunkach poza strefę Schengen. Informujemy, że nie jest nam znany powód, dlaczego Straż Graniczna nie obsadziła wszystkich dostępnych stanowisk odprawy paszportowej” – napisał też rzecznik w komunikacie.

Zaznaczył też, że „wprowadzone niedawno obostrzenia kontroli (…) mogą powodować przedłużenie czasu jej trwania”. „Sugerujemy wszystkim naszym pasażerom, aby uwzględnili ten fakt podczas planowania podróży i wcześniejszy przyjazd na lotnisko” – dodał.

Zapowiedział również, że władze Portu dołożą wszelkich starań, aby dokładnie wyjaśnić zdarzenie, „tak aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości”.

Własną analizę sytuacji zapowiedziała także Straż Graniczna. „Z naszych dotychczasowych ustaleń wynika, że 32 spośród 35 osób, których dotyczy sprawa, przeszły odprawę paszportową jeszcze przed startem ich samolotów” - powiedział PAP Andrzej Juźwiak rzecznik prasowy Morskiego Oddziału Straży Granicznej, pod który podlega jednostka działająca na terenie lotniska.

Juźwiak dodał, że sytuacja jest analizowana. „Zabezpieczyliśmy monitoring, by wszystko dokładnie przeanalizować” – powiedział PAP rzecznik.

W 2016 r. Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy obsłużył ponad 4 mln pasażerów: o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Władze portu liczą, że w 2017 r. liczba pasażerów wzrośnie także o ok. 8 proc. Pod względem liczby pasażerów lotnisko w Gdańsku jest na trzecim miejscu w kraju, po Warszawie i Krakowie. (PAP)

aks/ skr/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony