Przejdź do treści
Łatwiejsza sesja w ULC - PASS ATPL
Źródło artykułu

Łatwiejsza sesja w ULC - PASS ATPL

Zapraszamy do lektury wywiadu na temat szkolenia PASS ATPL i problemów piętrzących się przed przyszłymi pilotami zawodowymi, którzy zanim uzyskają upragnioną licencję muszą zgłębić ogromną ilość wiedzy i potem zaliczyć poszczególne przedmioty przed komisją Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Jednak są sposoby, aby cykl przygotowań był bardziej efektywny. 

Czym dokładnie jest szkolenie / kurs który oferujecie, bo jest to zupełna nowość na rynku?

Nasz kurs jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Sami uczestniczyliśmy w kursach, w moim przypadku PPL(A) oraz ATPL(A), a Mariusz PPL(A), CPL(H), ATPL(A) oraz ATPL(H) i pewnie jak wiele innych osób odnieślismy to samo wrażenie, a mianowicie nijak ma się wiedza oferowana w trakcie kursów do tego z czym musimy zmierzyć się w ULC podczas egzaminów teroetycznych.

Nikt nie powiedział nam jak się uczyć, jak przygotować się do sesji, jak zaplanować sesję, jak rozwiązywać pytania, jak posługiwać się suwakami. Najczęściej była to sucha elementarna wiedza lotnicza która nijak ma się do egzaminów które były przed nami. Kursant po uzyskaniu zaświadczenia zostawiany był samemu sobie w kwestii przygotowania się do egzaminów z dostępnych baz pytań. Wielokrotnie sami kursanci dzielą się później swoimi doświadczeniami w "starciu" z Urzędem Lotnictwa Cywilnego i na podstawie tych doświadczeń można było wyrobić sobie jakąś własną ścieżkę zaliczenia egzaminów. Niestety kwestia przygotowania się do egzaminów wciąż pozostawała nierozwiązana... i tu pojawia się właśnie nasz kurs, który porusza najbardziej problematyczne zagadnienia oraz kwestie zadań obliczeniowych podczas egzaminów teoretycznych.


Na co w takim razie może liczyć uczestnik kursu po Waszym szkoleniu?

Kompleksowo przygotowujemy do przedmiotów obliczeniowych. Uczymy posługiwania się suwakami nawigacyjnymi, uczymy rozwiązywać konkretne zadania z baz pytań, uczymy metod pamięciowych, tzw. "mnemonics", które zamiast żmudnego uczenia się kilkudziesięciu pytań na pamięć pozwalają eliminować znacznie zakres pytań do nauki. Dodatkowo omawiamy kwestie tego jak się uczyć, jak wykorzystywać potencjał który jest w dostępnych bazach pytań. Omawiamy metody nauki. W większości przypadków nikt nas nie uczył w szkołach jak uczyć się fektywnie. Przede wszystkim jak planować naukę, jak wyznaczać sobie cele, jak podążać wyznaczoną ścieżką i jak wykorzystać pełen potencjał naszego umysłu. A to wszystko w podajemy w bardzo przystępny sposób, unikając zawiłych wzorów, sformułowań, czy też definicji. Pomagamy zaplanować sesję, co stanowi bardzo duże ułatwienie.

Skąd czerpiecie wiedze i doświadczenie którym się dzielicie?

Latam od 2000 roku, kiedy zacząłem studia na Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych, gdzie zdobyłem tytuł inżyniera. Przez 18 lat latałem na wielu typach śmigłowców i samolotów zarówno w Polsce jak i za granicą. Kształciłem sie w Stanach Zjednoczonych, gdzie po raz pierwszy pokazano mi jak należy wyznaczać sobie cele, realizować je, wykorzystywać swój potencjał. W 2018 roku opuściłem szeregi polskiej armii mając już w kieszeni cywilne licencje PPLA, CPLH i będąc w trakcie zdawania ATPL(A) i ATPL(H). W sumie w okresie 2 lat zdałem w ULC 40 egzaminów nigdy nie ponosząc porażki. Zawsze czułem się doskonale przygotowany do każdego egzaminu. W trakcie zdawania zacząłem udzielać korepetycji z różnych przedmiotów ludziom których poznałem na kursach, zauważyłem, że potrafię przekazać wiedzę w bardzo przystępny sposób. A dla mnie była to duża dawka informacji na temat tego z czym najczęściej borykają się zdający egzaminy, bo zazwyczaj zagadnienia generujące problemy się powtarzają.

Co najczęściej generuje problemy dla zdających?

Zdecydowanie obliczeniówka, tzn. nawigacja – która jest upiornie wytłumaczona w bazach pytań, Mass ballance, Meteorologia, kilka zagadnień dotyczących przyrządów, zależności prędkości, wysokości, przeliczania ich. Działania niektórych przyrządów. To z pewnością powracające kwestie które nie dają spać tym którzy zdają egzaminy.


Na co jeszcze oprócz wiedzy moga liczyć słuchacze na kursie?

Nasz kurs jest unikalny pod względem wykorzystania do zobrazowania wielu zagadnień w kabinie symulatora Boeinga 737. Kabina posiada odwzorowanie 1:1. Pokazujemy w niej jak działa TCAS, GPWS, EICAS, jak wygląda zobrazowanie informacji na PFD, działanie Stick Shake'ra, Stick Pusher'a. Odwzorowane są wszystkie informacje jak w trakcie lotu. Co innego uczyć się o systemie którego nigdy się nie używało, a co innego móc zobaczyć w praktyce jak coś działa, jakie komunikaty generuje, jakimi kolorami system odwzorowuje przekaz informacji.

Komu dedykowalibyście udział w kursie?

Kurs jest dla każdego komu nie wystarczą wyjaśnienia z baz pytań, kto miał wcześniej problemy z egzaminami do przedmiotów wspomnianych wcześniej. Jest to też świetna forma odświeżenia wiedzy dla kogoś kto przygotowuje się do screeningu do linii. Sama możliwość zapoznania się w praktyce z kokpitem B737 działa na wiele osób przekonywująco, ale dopiero w połączeniu z wiedzą kurs ten stanowi bardzo dobre podstawy do tego by poczuć się pewnie zarówno w trakcie egzaminów jak i w trakcie procesu rekrutacji do linii.

Czy do udziału w kursie trzeba się specjalnie przygotować?

Wymagamy jedynie znajomości podstawowych pojęć, definicji, tak żeby kursant wiedział o czym mówimy. To powoduje że w trakcie kursu możemy  skupić się na tłumaczeniu tych najbardziej zawiłych kwestii zamiast poświęcać czas na naukę definicji. Wręcz odradzamy  uczestnikom samodzielnego zgłębiania zadań, ponieważ w wielu przypadkach powoduje to efekt odrzucenia, zniechęcenia do nauki. Najtrudniejsze rzeczy omawiamy na kursie i z mojego doświadczenia każdy z kim dzieliłem się wiedzą był zdumiony że zawiłe kwestie można wytłumaczyć tak prosto, a zdarzało mi się, że pomagałem ludziom w beznadziejnych, prawie straconych sytuacjach kiedy zostawała im ostatnia szansa na zdanie egzaminu i zawsze się udawało. 

Zapraszamy do odwiedzenia strony www.passatplexam.pl

Artykuł sponsorowany

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony