Coraz więcej obcokrajowców lata na trasie Warszawa - Nowy Jork
Dodał, że w ub.r. LOT przewiózł na tej trasie ponad 104 tys. pasażerów, a od początku tego roku do sierpnia było to ponad 102 tys. osób.
"Wzrost liczby pasażerów podróżujących z LOT wynika w dużej mierze z naszej decyzji o przeniesieniu naszych rejsów z lotniska Newark na lotnisko JFK, a także z faktu pojawienia się dreamlinera realizującego rejsy na tej trasie" - powiedział Joost. PLL LOT w tym tygodniu świętowały 40-lecie bezpośredniego połączenia Warszawa - Nowy Jork.
LOT przestał latać na lotnisko w Newark i przeniósł swoje rejsy do portu JFK w Nowym Jorku w październiku ub.r. Joost dodał, że polski przewoźnik był pierwszą linią, która zaczęła latać dreamlinerami na JFK.
Prezes PLL LOT Sebastian Mikosz podczas konferencji prasowej z amerykańskimi dziennikarzami podkreślił, że rynek amerykański jest bardzo ważny dla polskiego przewoźnika. "LOT ma satysfakcjonującą pozycję w tej części świata. Oczywiście chcemy ją nadal umacniać i rozwijać. Nowy Jork cieszy się ogromną popularnością wśród naszych podróżnych i jest jednym z najważniejszych kierunków w naszej siatce połączeń. Ale równie istotne jest także Chicago czy Toronto" - mówił Mikosz.
Wskazał, że ponad 40 proc. pasażerów lecących z Nowego Jorku, przesiada się w Warszawie na dalsze trasy. "Wśród nich są Skandynawowie, Rosjanie, Ukraińcy, a także nasi sąsiedzi z południa Europy" - powiedział Mikosz. Dodał, że coraz więcej pasażerów kupuje bilety w klasie biznes. Poinformował, że w tym roku wypełnienie samolotów pasażerami na trasie Nowy Jork - Warszawa wyniosło ok. 88 proc.
Pytany przez dziennikarzy, czy rozważa uruchomienie połączeń do innych miast w USA, powiedział, że dreamliner daje takie możliwości i gdyby miał wybierać, to wskazałby na Miami, jednak skupi się na rozwoju obecności polskiego przewoźnika w Azji.
LOT zapoczątkował regularne rejsy na trasie Warszawa - Nowy Jork 16 kwietnia 1973 r. Pierwszym samolotem LOT-u, który latał na trasie do Nowego Jorku był Ił 62. Od 1988 r. połączenie to obsługiwały Boeingi 767. W tym roku po 24 latach eksploatacji zostały wycofane. Obecnie wszystkie rejsy dalekodystansowe LOT-u, w tym także do Nowego Jorku, wykonywane są przez dreamlinery. Pierwszy jego rejs z pasażerami odbył się 1 czerwca br.
LOT lata obecnie siedem razy w tygodniu na tej trasie, a w sezonie letnim nawet 11 razy w tygodniu. (PAP)
aop/ her/ mki/ mag/
Komentarze