Przejdź do treści
Lotnisko Chopina
Źródło artykułu

Udany rok 2013 na Lotnisku Chopina

Po raz pierwszy w historii – warszawski port lotniczy obsłużył w ciągu roku ponad 10-milionów pasażerów w ciągu roku. Nigdy wcześniej na Lotnisku Chopina ruch nie był aż tak duży. Ale sukcesów w kończącym się roku 2013 było więcej.

Według wcześniejszych prognoz bieżący rok miał być słabszy od poprzedniego w związku ze startem lotniska w Modlinie i przeniesieniem do niego operacji tanich linii lotniczych. M.in. z tego powodu zaraz po zakończeniu Euro2012 zamknięta została starą część terminala i rozpoczęła się jej gruntowna przebudowa, zaś latem bieżącego roku przeprowadzony został także generalny remont dłuższej drogi startowej DS-3.

- Niemożliwe do przewidzenia problemy Modlina i wynikająca z nich decyzja Ryanaira i WizzAir'a o przeniesieniu operacji do Warszawy spowodowały, że musieliśmy poradzić sobie z obsługą największego natężenia ruchu w dotychczasowej historii naszego lotniska. Było to ogromne wyzwanie, wymagające wielkiego zaangażowania wszystkich służb lotniskowych. A jednak udało się – obsługa przebiegała sprawnie i bez większych zakłóceń – komentuje Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina. 

Wśród innych sukcesów mijającego roku warto wymienić tytuł Solidnego Pracodawcy dla Portów Lotniczych (przedsiębiorstwa, które zarządza Lotniskiem Chopina) oraz tytuły Perły Polskiej Gospodarki oraz Ambasadora Polskiej Gospodarki. Lotnisko Chopina uznane zostało za najlepszy port lotniczy w Polsce w głosowaniu czytelników magazynu Busieness Traveller Polska. Warszawski port lotniczy po raz trzeci uzyskał także certyfikat programu Airport Carbon Accreditation, który przyczynia się do obniżenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. 

W przyszłym roku spodziewane jest nieznaczne zmniejszenie liczby pasażerów obsługiwanych na Lotnisku Chopina. 

- Powodów tego zmniejszenia jest kilka: w Warszawie nie operuje już Ryanair, który w bieżącym roku obsłużył u nas około miliona osób. Swoje oferowanie zmniejsza także LOT w związku z realizowanym programem restrukturyzacji. Z satysfakcją jednak odnotowujemy fakt, że siatka bezpośrednich połączeń z Warszawy stale się powiększa a nasza oferta dla pasażerów staje się coraz bardziej atrakcyjna – mówi Michał Marzec. 

Już dziś wiadomo, że w 2014 r. z/do Lotniska Chopina uruchomionych zostanie co najmniej 11 nowych tras lotniczych. W styczniu Eurolot zamierza uruchomić sezonowe połączenia do Sazburga w Austrii a od kwietnia do Dubrownika, Splitu i Zadaru w Chorwacji oraz do Herringsdorfu w Niemczech. Norwegian w lutym zacznie latać do hiszpańskiej Malagi, w kwietniu do Barcelony a na czerwiec zapowiedział uruchomienie połączenia z Madrytem. Pod koniec marca niemieckie tanie linie Germanwings rozpoczną loty do Kolonii (a także przejmą od Lufthansy istniejące połączenia z Dusseldorfem i Stuttgartem), zaś na początku kwietnia słoweńska linia Adria Airways uruchomi połączenie do Lublany. Na kwiecień także zaplanowany został pierwszy lot z Warszawy do Barcelony  hiszpańskich linii Vueling. 

To kierunki oficjalnie już ogłoszone i potwierdzone. Ale w planach są także kolejne. Niespodziankę szykuje czarterowa linia lotnicza Bingo Airways, która planuje uruchomienie swojego pierwszego połączenia rozkładowego. Loty do Belgradu zapowiada Air Serbia, zaś Alitalia przymierza się do nowego połączenia Warszawy z Mediolanem. Ponadto Wizz Air ogłosił powiększenie swojej bazy w Warszawie o czwarty samolot i także myśli o nowych połączeniach. 

- Przyszły rok zapowiada się dla Lotniska Chopina również bardzo interesująco, jak i ten, który właśnie dobiega końca – podkreśla dyrektor Michał Marzec.  

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony