Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy wyjazd studyjny Lotniczego Kola Naukowego

W piątek (6 marca br.) Lotnicze Koło Naukowe zorganizowało pierwszy w tym roku wyjazd studyjny. Grupa 12 studentów była gośćmi w siedzibie firmy LOT Aircraft Maintenance Services, po której zwiedzających oprowadzał pan Paweł Mikołajczyk.

Historia LOTAMS jest ściśle związana z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Przez wiele lat, do momentu wydzielenia LOTAMS, jako samodzielnej Spółki, baza techniczna była częścią PLL LOT. Początki działalności sięgają lat dwudziestych ubiegłego wieku. Wydzielenie bazy technicznej z lotowskich struktur nastąpiło 13 lipca 2010 roku.

LOT AMS zapewnia serwis i obsługę techniczną samolotów oraz jest jednocześnie jedynym Autoryzowanym Centrum Obsługowym samolotów Embraer dla Europy Centralnej oraz Wschodniej (certyfikat jest ważny 5 lat, począwszy od kwietnia 2012 roku). Poza obsługą bazową i liniową samolotów, firma zapewnia m.in. usługi lakiernicze, naprawy strukturalne, modyfikacje sprawności samolotu, AOG (Aircraft on Ground – usuwanie usterek w trybie natychmiastowym w Polsce lub pilnym w dowolnym rejonie na świecie) oraz zarządzanie ciągła zdatnością do lotu. Obecnie z wachlarzu usług świadczonych przez firmę korzysta 40 linii lotniczych w tym oczywiście LOT oraz m.in. Qatar Airways, British Airways, Turkish Airlines i Wizz Air.

W trakcie wycieczki zwiedzający zapoznali się ze specyfiką pracy warsztatów i wykonywanymi przez nie zadaniami oraz mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć wnętrze hangarów obsługowych, w tym największego hangaru nr 4 mogącego jednorazowe obsługiwać do 5 samolotów wąskokadłubowych. Ta ostatnia cześć wyjazdu spotkała się ze szczególnym zainteresowaniem członków koła, którzy nie szczędzili pytań, na które chętnie odpowiadał pan Paweł.

Opracowanie: Paweł Wałaszek
Zdjęcia: Paulina Kalbarczyk /Marcin Sikorzak

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony