LOT: od sezonu letniego więcej połączeń do Delhi; zawieszone rejsy do Bombaju
PLL LOT od nadchodzącego sezonu letniego zmieniają siatkę połączeń z Indiami; zwiększy się liczba rejsów z pięciu do siedmiu tygodniowo na trasie Warszawa-Delhi; zawieszone z kolei będą loty do Bombaju - poinformował w środę PAP rzecznik spółki Krzysztof Moczulski.
„Polskie Linie Lotnicze LOT, po dokonaniu szczegółowej analizy popytu zarówno w segmencie pasażerskim, jak i cargo, podjęły decyzję o konsolidacji swojej siatki połączeń między Polską a Indiami” - przekazał Moczulski.
Jak dodał, oznacza to, że od sezonu letniego 2026 narodowy przewoźnik zwiększy częstotliwość rejsów na trasie Warszawa-Delhi z pięciu do siedmiu tygodniowo, oferując codzienne połączenia pomiędzy stolicami obu krajów.
„Decyzja ta ma na celu zapewnienie pasażerom lepszego rozkładu lotów oraz efektywniejsze wykorzystanie dostępnej puli częstotliwości przewidzianych w obowiązującej umowie bilateralnej między Polską a Indiami, która określa maksymalną liczbę połączeń, jakie mogą być realizowane przez PLL LOT na tym rynku” - tłumaczy przewoźnik.
Jednocześnie połączenia na trasie Warszawa–Bombaj zostaną czasowo zawieszone po zakończeniu sezonu zimowego 2025/2026. Spółka zapewniła, że będzie na bieżąco analizować sytuację rynkową i informować o ewentualnych zmianach w ofercie połączeń z Indiami.
LOT pod koniec marca 2022 r. wznowił, po blisko dwuletniej przerwie, rejsy na trasie Warszawa-Delhi; niedługo potem, 31 maja, uruchomił nową trasę z Lotniska Chopina do Bombaju.
Do Indii można też polecieć z Polski z przesiadkami m.in. w Dubaju czy Frankfurcie.
Polskie Linie Lotnicze LOT są 11. najstarszą linią lotniczą na świecie; działają od 1929 r. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Firma obsługuje też bezpośrednie rejsy do wielu europejskich stolic. W ubiegłym roku linia przewiozła 10,7 mln pasażerów.
Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,3 proc. udziałów; drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza, należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa. (PAP)
aop/ mmu/