Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kraków Airport: blisko 717 tys. pasażerów obsłużonych we wrześniu

716 tys. 702 pasażerów skorzystało we wrześniu z usług lotniska Kraków Airport. Jest to o 11 proc. mniej w stosunku do przedpandemicznego września 2019 r., ale już o 67 proc. więcej w stosunku do września 2021 r. Łącznie od początku br. port obsłużył ponad 5,43 mln osób.

Jak przypomniał w poniedziałek prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice Radosław Włoszek, na wrześniowy wynik wciąż miały wpływ loty na typowo wakacyjnych kierunkach oraz przyloty turystów zagranicznych chcących zwiedzić Kraków i Małopolskę. Letnia siatka połączeń na krakowskim lotnisku będzie obowiązywać jeszcze przez dwa tygodnie.

„Obecnie branża lotnicza szykuje się już do otwarcia sezonu Zima 2022/2023, mając na uwadze wyzwania, jakie ją czekają, oraz oczekiwania pasażerów” - dodał Włoszek.

Według informacji podanych w poniedziałek przez władze lotniska we wrześniu z usług portu skorzystało 716 tys. 702 pasażerów, czyli o 67 proc. więcej w stosunku do września 2021 r. (o 11 proc. mniej w porównaniu do września 2019 r.).

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W okresie styczeń-wrzesień 2022 lotnisko obsłużyło ponad 5,43 mln osób.

W całym ubiegłym roku krakowski port przyjął prawie 3,1 mln pasażerów. Rok wcześniej było to blisko 2,6 mln osób. W 2019 roku - ostatnim przed pandemią - z usług portu skorzystało ponad 8,4 mln podróżnych.

W obowiązującym letnim rozkładzie lotów Kraków Airport znalazły się 43 połączenia do 99 miast w 33 krajach. Oferuje je 20 linii - zarówno przewoźnicy tradycyjni, jak i niskokosztowi.(PAP)

autor: Rafał Grzyb

rgr/ mk/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony