Majowy, jubileuszowy numer miesięcznika Just Fly Magazine
Majowy, jubileuszowy numer miesięcznika Just Fly Magazine wyruszył do dystrybucji i prenumeratorów. W najnowszym wydaniu między innymi:
CESSNA CORVALIS TTX
Kiedy Cessna musiała w końcu podjąć rękawicę walki z Cirrusem o segment szybkich, tłokowych, czteromiejscowych dolnopłatów, posiliła się doświadczeniem firmy Columbia, po prostu wykupując od niej gotowy produkt. Niewiele zmieniając (nie było na to czasu) nazwała go Corvalis i oświadczyła, że jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki stał się jej dzieckiem. Dopiero teraz wykazała się inwencją, wrzucając do samolotu kilka świeżych pomysłów. Efektem jest Corvalis TTX.
VAMPIREM II NA GÓRĘ ŻAR
Jeżeli kupisz dobry samolot, z pewnością zaoszczędzisz czas, a czas to pieniądz. Z tym hasłem na ustach polecamy „Wampira małego lotnictwa”. Gdy więc znajdzie się klient (a klient nasz Pan - co oczywiste), trzeba zgodnie z wszelkimi prawidłami marketingu właściwie i rzetelnie przedstawić swój produkt. Tak zrobiliśmy i my, prezentując w Polsce samolot FM250 Vampire II. Nie byle gdzie - bo na piekielnie trudnym lotnisku Górskiej Szkoły Szybowcowej Żar.
SKY RANGEREM Z MISTRZEM ŚWIATA
„Dat veniam corvis, vexat censura columbus” - cenzura wybacza krukom, a nęka gołębie - tak pisał Juwenalis, rzymski poeta satyryczny, i tak też możemy odnieść się do wytworu ukraińskiego producenta, firmy Aeros - twórcy samolotu Sky Ranger. Nasz pilot Alojzy Pilich latał tym górnopłatem z nie byle kim - wielokrotnym mistrzem świata, Europy i Polski, Alojzym Dernbachem.
PIERWSZY W POLSCE EMB195
Po dwunastu latach służby, lotowskie Embraery 145 przechodzą na emeryturę. Ostatni oficjalny lot popularnego „ołówka” odbył się 15 kwietnia 2011 roku z Gdańska do Warszawy. Pustka po nich została jednak szybko wypełniona. Tego samego dnia najnowszy samolot we flocie narodowego przewoźnika, Embraer 195-200, poleciał w swój pierwszy rejs do Brukseli. Jako pierwsze Redakcja dostaliśmy się na pokład - oczywiście z aparatem i kamerą.
LOT KU WIOŚNIE - I WYPRAWA JUST FLY MAGAZINE I FLY POLSKA
Wczesna wiosna to dla lotników okres trudny. Nieustanne i szybkie zmiany pogody, wciąż duże ryzyko oblodzenia i rozmokłe lotniska trawiaste nie sprzyjają dalszym wyprawom. Dlatego najczęściej na początku maja w naszych logbookach widnieje dopiero jakaś marna godzinka albo dwie wylatane w rozpoczynającym się sezonie. Jednak ekipa, która wybrała się na wyprawę na Słowację, zorganizowaną wspólnie przez redakcję Just Fly Magazine oraz ośrodek szkolenia lotniczego FLY Polska z Mielca, - może już się pochwalić lotniczym doświadczeniem powiększonym o kolejne pięć czy sześć godzin, w dodatku wylatanych w górach i w warunkach, które do idealnych nie należały...
EUROPA W TWOIM ZASIĘGU
Wielu pilotów nabijających kolejne godziny licencji turystycznej często bije się z myślami i własną odwagą - a może by tak spróbować polecieć w końcu za granicę? Jeśli mamy zdany egzamin językowy, po prostu warto. Warto też pamiętać, jakie niespodzianki czekają na nas w innych krajach. Temat zebrał i opracował pilot zawodowy Piotr Buchowski.
CZTERY KRAJE W TRZY DNI
Są miejsca w Europie, gdzie lot małym samolotem nie zawsze jest najkorzystniejszym rozwiązaniem, tak więc większość Polaków dociera na AERO we Friedrichshafen, największe targi lotnictwa ogólnego w Europie, drogą lądową albo samolotem rejsowym. Załoga Just Fly Magazine postanowiła nie iść na łatwiznę i wybrała się na AERO lekkim, dwumiejscowym Diamondem DA-20 Kataną. Szaleństwo?
NA LOTNISKU W DZIEŃ TARGOWY
Zwiedzając tegoroczne targi AERO we Friedrichshafen pytałem wielu wystawców, jak oceniają obecną edycję imprezy? Czy po tym, co pokazano nad Jeziorem Bodeńskim, a także po zainteresowaniu publiczności, można powiedzieć, że branża General Aviation na dobre wyszła już z kryzysu? Na miejscu był Michał J. Zazula oraz nasz fotograf Marek Barciewicz.
LATAJ NAD WŁASNYM PODWÓRKIEM
Szykują się poważne zmiany w przepisach lotniczych. Znane JAR-y odchodzą do lamusa, a ich miejsce zajmie prawo stworzone przez EASA. Jakie „rewolucje” czekają pilotów i na co muszą przygotować się ci, którzy dopiero myślą o lotniczej licencji? Papiery i projekty prosto z biurek ustawodawców EASA zebrał pilot Kuba Siemień.
SBAS - JAK Z GPS-a ZROBIĆ ILS-a
W obecnych czasach łatwiej spotkać na lotniskach ludzi wyposażonych do latania w odbiorniki GPS niż w klasyczne, papierowe mapy. Technika idzie nieubłaganie do przodu i stare poczciwe mapy zaczynają na pokładach naszych maszyn pełnić formę back-up’u na wypadek poważniejszej awarii sprzętu elektronicznego. Pilot z licencją zawodową Szymon Majcher pisze o wykorzystywaniu nowych technologii EGNOS w podejściach precyzyjnych lotnisk bez wyposażenia ILS.
KRÓLOWA FOTOGRAFII - JESSICA AMBATS
Nie ma drugiej takiej fotografki na ziemi. Mało tego - nie ma także drugiego takiego fotografa. Jej zdjęcia urzekają, o czym mogliście przekonać się już na okładce w zeszłym numerze. W tym kolejna dawka zdjęć Jessici Ambats i innych znakomitych fotografów, którzy próbują osiągnąć jej poziom. Poziom wybitnie wysoki - a dziewczyna z niej zaiste skromna. Przeczytajcie sami.
NAJLEPSZE ZDJĘCIA NA ŚWIECIE
Wykorzystując nasze kontakty, nie tylko z Jessicą Ambats, z okazji pierwszej rocznicy Just Fly Magazine na rynku, przedstawiamy Wam najbardziej niezwykłe fotografie z całego świata.
W DZIEŃ I W NOCY - KIERUNEK GRĄDY
Od kilku dni warunki meteo rozpieszczają wszystkich miłośników podniebnych szaleństw. To wszystko za sprawą panującego od paru dni CAVOK-u, wysokiej temperatury i genialnej widzialności. Mógłbym nawet stwierdzić iż meteo jest 100 na 100 (100 km podstawy i 100 km widzialności). Tak oczywiście nie jest, ale nie zmienia to faktu, iż warunków jakie panują, grzechem byłoby nie wykorzystać.
WOLNOŚĆ PILOTA DO WYNAJĘCIA
Istnieje grupa pilotów, która zasiedziała w kokpitach rejsowych odrzutowców narzeka na nudę, nazywając swoją pracę siedzeniem za biurkiem. Start, autopilot, długo długo nic, lądowanie, i znów od początku. Ale są szczęściarze, którzy na swoją pracę nie narzekali, a życie wynagrodziło ich kapitańskim fotelem w biznesowym odrzutowcu. Latają bez rozkładów, zgodnie z zegarem wymagań prywatnych klientów. Z jednej strony są zawsze na zawołanie, z drugiej strony w ramach\ rekompensaty ich loty ani przez minutę nie są nudne. Do tej grupy należy pilot zawodowy Blue Jet, Mirosław Rzeźnicki.
LOTNICTWO MAMY W GENACH
Mało jest w Polsce młodych pasjonatów, którzy potrafią włożyć całe swoje serce w odkrywanie lotniczej historii na nowo. Na palcach jednej ręki można policzyć tych, którzy realizują swoje marzenia w skali 1:1, wskrzeszając do życia prawdziwe samoloty. W tej wąskiej grupie jest Stanisław Borowski, młody, uśmiechnięty chłopak, który objął pieczę na Fundacją Zabytki Polskiego Nieba.
ZAKRĘCENI W MODLINIE
Wizyta w Modlinie w ośrodku szkolenia lotniczego Easy Air to murowane latanie w niezwykłych warunkach. Dla jednych wspaniałe będzie już samo szkolenie do licencji śmigłowcowej PPL(H), dla nas niepowtarzalnym doświadczeniem były dwa zdjęciowe dni, które pozwoliły nagrać wyjątkowo nieprzeciętny materiał - możecie już oglądać go na naszej stronie JustFly24.pl, a w magazynie obejrzycie świetne fotografie Kuby Siemienia.
Jak co miesiąc także dawka felietonów:
Krzysztof Niewiadomski podsumowuje pierwszy rok JFM na rynku
Cichociemny ocenia pomysł IMGW na płatne, SMS-owe serwisy pogodowe
Maciej Smólski o kapiącym z silnika oleju i...
Michał J. Zazula chwali wagę lekką w lotnictwie jako alternatywę dla "starego" latania
Do tego najświeższe lotnicze wieści z kraju i ze świata, "Poziom wyżej", czyli produkty, które nie latają, ale z lataniem mają wiele wspólnego, test słuchawek David Clark i GPS-u Garmina Aera 500 oraz konkurs, w którym do wygrania lotnicze szkolenia teoretyczne, luksusowe lotnicze zegarki Junkers i Zeppelin, kosmetyki i inne.
Pozdrawiamy
Redakcja Just Fly Magazine
JustFly24.pl
Komentarze