Przejdź do treści
DC3 Air Atlantique
Źródło artykułu

UE uziemia ostatnie komercyjne DC-3 z powodu braku radaru i masek tlenowych

Douglas DC-3 (znany również jako Dakota) służył od 1935, spełniając wiele ważnych zadań w paru największych wydarzeniach XX wieku. Ten zabytkowy samolot odegrał główną rolę w Berlin Airlift, grał w holywoodzkich produkcjach i przez całe swoje "życie"pozostał ulubieńcem fanów lotnictwa w każdym wieku.

To, czego Hitler i Hirohito nie byli w stanie dokonać, udało się wreszcie biurokratom Unii Europejskiej. Trzy pozostałe DC-3 oferujące komercyjne loty pasażerskie w Wielkiej Brytanii zostały uziemione przez europejskie regulacje dotyczące bezpieczeństwa.

22 lipca, pojawiły się nowe zasady UE wymagające od każdego samolotu wykorzystywanego do pasażerskich lotów komercyjnych, aby te były wyposażone w nowy radar pogodowy, maski tlenowe i systemy ratunkowe. Nowe regulacje nie pozostawiają miejsca na zwolnienia zabytków takich jak DC-3, nawet jeśli te pozostające w użyciu nie latają w warunkach pogodowych wymagających radaru i nie są oblatywane na wysokościach wymagających tlenu.

Trzema ostatnimi latającymi samolotami pasażerskimi tego typu w Wielkiej Brytanii operowało Air Atlantique Classic Flight Ltd. Firma używała samolotów, które brytyjska armia wycofała z użycia we wczesnych latach 70-tych.

Jak twierdzi Dyrektor Handlowy Air Atlantique, Richard Parr: „Doprawdy chodzi o to, aby te samoloty wciąż żyły i latały a nie stały w muzeach stając się "wypchanymi ptakami".

Air Atlantique przewiozła około 9,000 pasażerów samolotami DC-3 w ramach podróży "Goodbye Dakotas".
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony