Przejdź do treści
Rotax 912
Źródło artykułu

Seminarium dotyczące innowacji w silnikach Rotax

W bieżącym miesiącu, na Targach Lotnictwa Sportowego, które organizowane są na regionalnym lotnisku Sebring (SEF), na Florydzie, odbędzie się kilka seminariów, na których ekspert ds. silników Phil Lockwood wyjaśni szczegóły najnowszych rozwiązań zastosowanych w jednostkach napędowych firmy Rotax.

Od początku roku 2010, najpopularniejszy silnik montowany w lekkich samolotach sportowych, oferowany jest z wydłużonym okresem między przeglądami (TBO), a także ze zdolnością wykorzystania paliwa samochodowego i nowych olejów.

“W jednostce napędowej Rotax 912 wprowadzono wiele ulepszeń, co zapewne przyciągnie na wykłady pilotów i mechaników, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie,” wyjaśniał Lockwood, prezes Lockwood Aviation Supply, centrum serwisowego Rotaxa. Dodatkowo, w związku z pojawiającymi się wątpliwościami, co do długoterminowego zaopatrzenia rynku w popularny avgas, poruszona zostanie kwestia wykorzystania w silnikach typu Rotax etanolu i paliwa samochodowego premium.

Rotax wydłużył TBO dla modelu 912 do 2000 godzin, co daje mu przewagę nad jednostkami produkowanymi przez konkurencję. Rozszerzony TBO dotyczy nie tylko nowych silników, ale także może zostać zastosowany w wielu starszych modelach, twierdzi Lockwood.

Firma Lockwood Enterprises jest zaangażowana w testowanie nowych olejów, które będą wykorzystywane w silnikach o dłuższej żywotności, a także alternatywnych źródeł paliwa.

Więcej informacji na stronie Lockwood Aviation.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony GA News.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony