Lotnictwo wyłączone z kontroli emisji gazów cieplarnianych
Dwa tygodnie temu FAA ogłosiła dokonanie „milowego kroku” w jej działaniach na rzecz pomocy przemysłowi lotniczemu w kierunku rozwoju technologii paliw alternatywnych.
W zeszłym tygodniu, z kolei, Izba Reprezentantów USA wyłączyła samoloty z głównej ustawy określanjącej standardy dla emisji gazów cieplarnianych. Ustawa Izby, którą przegłosowano 26 czerwca, wciąż wymaga zatwierdzenia przez Senat i podpisu prezydenta, zanim stanie się obowiązującym prawem. Według Helicopter Association International Senat raczej nie będzie naciskał na limity emisji dla lotnictwa.
Tymczasem przedstawiciele FAA potwierdzili, że międzynarodowy panel specjalistów pracuje nad utworzeniem nowych wytycznych, które umożliwią zatwierdzenie alternatywnych paliw dla odrzutowców komercyjnych. Wiele z nowych rodzajów alternatywnego paliwa może być dopuszczonych w ciągu najbliższych kilku lat, twierdzi v-ce dyrektor ds. środowiska naturalnego w FAA Nancy LoBueand. Oznajmiła ona, że dopuszczenie nowych paliw pomoże obniżyć poziom emitowanego przez lotnictwo dwutlenku węgla.
Nowe wytyczne opracowała podkomisja Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów (ang.: American Society for Testing and Materials, ASTM), która ustala międzynarodowe kryteria dla zapewnienia jakości paliw alternatywnych do użytku w lotnictwie. Gdy z końcem tego roku zostaną one ostatecznie potwierdzone przez komisję ASTM, przewoźnicy będą mogli wykorzystywać paliwa syntetyczne w połączeniu z konwencjonalnym paliwem odrzutowym, w proporcjach jeden do jednego.
FAA zapowiedziała swój nadzór nad procesem, by mieć pewność, że charakterystyka każdego nowego paliwa spełnia lub przekracza obecne standardy bezpieczeństwa i wydajności.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.
Komentarze