LAMA przeprowadza audyty u producentów lekkich samolotów sportowych
Z uwagi na rosnącą ilość producentów lekkich samolotów, stowarzyszenie Light Aircraft Manufacturers Association, w skrócie LAMA doszło do wniosku, że należy wzmóc kontrolę nad jakością produkcji.
Blisko 70 producentów ma w ofercie ogółem 97 modeli w kategorii LSA, dlatego LAMA chce, wyposażyć potencjalnych klientów w narzędzia weryfikujące, czy producenci postępują według właściwych dla przemysłu praktyk. Wytwórcy LSA mają prawo do „samoregulacji”, dlatego przewodniczący LAMA, Dan Johnson chce, by jego organizacja funkcjonowała jako „trener lub przyjazny doradca”.
Johnson oznajmił również, że producenci LSA - z których większość, to małe przedsiębiorstwa - w czasie obecnego spadku ekonomicznego mają lepsze wyniki, niż duże koncerny. „W ciężkich ekonomicznie czasach, samoloty LSA, to sposób na posiadanie nowego samolotu za znacznie niższą cenę” oznajmił.
Liderzy rynku General Aviation, tacy jak Cessna i Cirrus od kilku lat planują wkroczenie na ten rynek z własnymi samolotami. Niestety Skycatcher Cessny ucierpiał w dwóch wypadkach podczas testów, a Cirrus zawiesił prace nad rozwojem swojego modelu o nazwie SRS. Johnson twierdzi, że mimo wszystko obu firmom uda się w końcu wejść na rynek LSA, a ich zainteresowanie już teraz nadało temu segmentowi rynku zupełnie nową jakość.
Blisko 70 producentów ma w ofercie ogółem 97 modeli w kategorii LSA, dlatego LAMA chce, wyposażyć potencjalnych klientów w narzędzia weryfikujące, czy producenci postępują według właściwych dla przemysłu praktyk. Wytwórcy LSA mają prawo do „samoregulacji”, dlatego przewodniczący LAMA, Dan Johnson chce, by jego organizacja funkcjonowała jako „trener lub przyjazny doradca”.
Johnson oznajmił również, że producenci LSA - z których większość, to małe przedsiębiorstwa - w czasie obecnego spadku ekonomicznego mają lepsze wyniki, niż duże koncerny. „W ciężkich ekonomicznie czasach, samoloty LSA, to sposób na posiadanie nowego samolotu za znacznie niższą cenę” oznajmił.
Liderzy rynku General Aviation, tacy jak Cessna i Cirrus od kilku lat planują wkroczenie na ten rynek z własnymi samolotami. Niestety Skycatcher Cessny ucierpiał w dwóch wypadkach podczas testów, a Cirrus zawiesił prace nad rozwojem swojego modelu o nazwie SRS. Johnson twierdzi, że mimo wszystko obu firmom uda się w końcu wejść na rynek LSA, a ich zainteresowanie już teraz nadało temu segmentowi rynku zupełnie nową jakość.
Źródło artykułu
Komentarze