Firma Insitu wygrała przetarg na Taktyczne Bezzałogowe Systemy Lotnicze Tier II
Spółka Insitu poinformowała, iż Dowództwo Systemów Lotniczych Marynarki Wojennej (NAVAIR) przyznało jej kontrakt na Taktyczne Bezzałogowe Systemy Lotnicze (STUAS)/Tier II, który uzyskała dzięki technologii bezpilotowych systemów lotniczych (BSL) Integratora.
We współpracy z Boeingiem, Harris Corporations, Corsair Engineering oraz Black Ram Engineering Services, Insitu rozpocznie 24-miesięczne prace inżynieryjne, produkcyjne i rozwojowe, mające na celu budowę i testy Integratora BSL, tak aby sprostał on wymaganiom systemowym STUAS/Tier II.
Według umowy, Integrator będzie obsługiwał dwa systemy oceny operacyjnej. Pierwszy zdecyduje czy zostanie wprowadzona opcja szybkiego reagowania, co pozwoli na zainstalowanie do pięciu systemów w 2011 r. Druga natomiast będzie wspierać produkcję dwóch systemów, jednego dla Marynarki Stanów Zjednoczonych, a drugiego dla Amerykańskiej Piechoty Morskiej.
Początkowa zdolność inwestycyjna oczekiwana jest na czwarty kwartał 2013 r. Oczekuje się, że Integrator będzie wtedy wprowadzony do pełnej produkcji, która wyniesie nawet do 56 systemów.
„Nie mogę się doczekać, aż nasze siły będą mogły skorzystać z możliwości jakie dawać będzie STUAS,” powiedział Kapitan JR Brown, manager programu PMA-263. „Ten system podniesie jakość ich wywiadu, obserwacji i rozpoznania na polu działań.”
Integrator zapewnia dowódcom 24 godzinny, przekazywany w czasie rzeczywistym obraz z urządzeń wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych (ISR) poprzez elektrooptyczny i działający na podczerwień zestaw czujników od Hood Technologies. Obrazy w wysokiej rozdzielczości przesyłane są przez zakodowane łącza Line-of-Sight zapewniane przez L-3 Communication System West. Harris Corporation dostarczy przekaźnik satelitarny nowej generacji, który ma zapewnić bezpieczną komunikację naziemną.
„Jesteśmy zaszczyceni faktem, iż został nam przyznany ten kontrakt i czekamy na możliwość współpracy z NAVAIR PMA-263,” powiedział Bill Clark, wiceprezes Insitu do spraw powstających projektów i menadżer programu STUAS/Tier II. „Integrator zapewnia niedoścignioną możliwość rozwoju, tak aby można było zastosować go podczas przyszłych misji. Wraz z przyznaniem tego kontraktu Integrator będzie kontynuował tradycję Insitu we wspieraniu naszych wojsk w trosce ich o bezpieczeństwo.”
Wypróbowany w terenie, a wyprodukowany przez Insitu, ScanEagle służył Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych i amerykańskiej piechocie od 2004 roku i nadal będzie wspierał armię Stanów Zjednoczonych oraz wojska sojusznicze, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.
„ScanEagle odegrał ważną rolę w ochronie naszych żołnierzy, dostarczając im wszystkie potrzebne produkty ISR,” powiedział Vic Sweberg – dyrektor BSL w Boeingu. „Traktujemy kontrakt STUAS jako wielki krok w kierunku umacniania pozycji Boeinga na rynku BSL.”
Firma Insitu, której siedziba mieści się w Bingen w stanie Waszyngton, jest niezależną zarządzaną spółką wchodzącą w skład grupy Boeing. Insitu projektuje, rozwija i produkuje BSL, a także zapewnia usługi do komercyjnych i wojskowych zastosowań. Gama rozwiązań BSL proponowanych przez spółkę cechuje się małymi gabarytami, a także tym, iż może wykonywać swoją pracę zarówno podczas operacji na lądzie, jak i na morzu. Dzięki temu doskonale spełnia wymagania tych, którzy dbają o światowe bezpieczeństwo. Do dnia dzisiejszego, urządzenia BSL odbyły ponad 340 tys. godzin lotu i 45100 lotów operacyjnych.
Więcej informacji na stronie www.insitu.com
We współpracy z Boeingiem, Harris Corporations, Corsair Engineering oraz Black Ram Engineering Services, Insitu rozpocznie 24-miesięczne prace inżynieryjne, produkcyjne i rozwojowe, mające na celu budowę i testy Integratora BSL, tak aby sprostał on wymaganiom systemowym STUAS/Tier II.
Według umowy, Integrator będzie obsługiwał dwa systemy oceny operacyjnej. Pierwszy zdecyduje czy zostanie wprowadzona opcja szybkiego reagowania, co pozwoli na zainstalowanie do pięciu systemów w 2011 r. Druga natomiast będzie wspierać produkcję dwóch systemów, jednego dla Marynarki Stanów Zjednoczonych, a drugiego dla Amerykańskiej Piechoty Morskiej.
Początkowa zdolność inwestycyjna oczekiwana jest na czwarty kwartał 2013 r. Oczekuje się, że Integrator będzie wtedy wprowadzony do pełnej produkcji, która wyniesie nawet do 56 systemów.
„Nie mogę się doczekać, aż nasze siły będą mogły skorzystać z możliwości jakie dawać będzie STUAS,” powiedział Kapitan JR Brown, manager programu PMA-263. „Ten system podniesie jakość ich wywiadu, obserwacji i rozpoznania na polu działań.”
Integrator zapewnia dowódcom 24 godzinny, przekazywany w czasie rzeczywistym obraz z urządzeń wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych (ISR) poprzez elektrooptyczny i działający na podczerwień zestaw czujników od Hood Technologies. Obrazy w wysokiej rozdzielczości przesyłane są przez zakodowane łącza Line-of-Sight zapewniane przez L-3 Communication System West. Harris Corporation dostarczy przekaźnik satelitarny nowej generacji, który ma zapewnić bezpieczną komunikację naziemną.
„Jesteśmy zaszczyceni faktem, iż został nam przyznany ten kontrakt i czekamy na możliwość współpracy z NAVAIR PMA-263,” powiedział Bill Clark, wiceprezes Insitu do spraw powstających projektów i menadżer programu STUAS/Tier II. „Integrator zapewnia niedoścignioną możliwość rozwoju, tak aby można było zastosować go podczas przyszłych misji. Wraz z przyznaniem tego kontraktu Integrator będzie kontynuował tradycję Insitu we wspieraniu naszych wojsk w trosce ich o bezpieczeństwo.”
Wypróbowany w terenie, a wyprodukowany przez Insitu, ScanEagle służył Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych i amerykańskiej piechocie od 2004 roku i nadal będzie wspierał armię Stanów Zjednoczonych oraz wojska sojusznicze, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.
„ScanEagle odegrał ważną rolę w ochronie naszych żołnierzy, dostarczając im wszystkie potrzebne produkty ISR,” powiedział Vic Sweberg – dyrektor BSL w Boeingu. „Traktujemy kontrakt STUAS jako wielki krok w kierunku umacniania pozycji Boeinga na rynku BSL.”
Firma Insitu, której siedziba mieści się w Bingen w stanie Waszyngton, jest niezależną zarządzaną spółką wchodzącą w skład grupy Boeing. Insitu projektuje, rozwija i produkuje BSL, a także zapewnia usługi do komercyjnych i wojskowych zastosowań. Gama rozwiązań BSL proponowanych przez spółkę cechuje się małymi gabarytami, a także tym, iż może wykonywać swoją pracę zarówno podczas operacji na lądzie, jak i na morzu. Dzięki temu doskonale spełnia wymagania tych, którzy dbają o światowe bezpieczeństwo. Do dnia dzisiejszego, urządzenia BSL odbyły ponad 340 tys. godzin lotu i 45100 lotów operacyjnych.
Więcej informacji na stronie www.insitu.com
Źródło artykułu
Komentarze