FAA nie będzie utajniać zderzeń z ptakami
FAA wycofuje się z propozycji, utajniania informacji o zderzeniach z ptakami w National Wildlife Aircraft Hazard Database (Krajowej Bazie danych o Niebezpieczeństwach związanych z Dziką przyrodą).
Fala krytyki i publicznych komentarzy spowodowała, że FAA zmieniła swoje stanowisko i doszła do wniosku, iż ujawnianie danych nie narazi na szwank bezpieczeństwa lotnictwa. Strona internetowa Wildlife Aircraft Strike zostanie odpowiednio zmodyfikowana, „by baza danych była dostępna dla wszystkich użytkowników w zgodzie z Ustawą o Swobodzie przekazu informacji i polityką agencji,” oznajmili przedstawiciele FAA. Tylko niewielka część informacji, takich jak prywatne numery telefonów, nie będzie publicznie dostępna. Mimo, że statystyki były dostępne, decyzja wzbudziła masę publikacji w amerykańskiej prasie dotyczących bezpieczeństwa tamtejszych lotnisk i przewoźników.
Wiele z tych historii mówi o dramatycznym wzroście liczby zderzeń samolotów z ptakami, ale z uwagi na to, że zgłoszenia takich zdarzeń są dobrowolne, nie ma pewności, czy wzrost liczby zdarzeń odzwierciedla większą ilość wypadków, czy też częstsze ich raportowanie. FAA szacuje, że informowana jest tylko o jednym na pięć tego typu zdarzeń.
Fala krytyki i publicznych komentarzy spowodowała, że FAA zmieniła swoje stanowisko i doszła do wniosku, iż ujawnianie danych nie narazi na szwank bezpieczeństwa lotnictwa. Strona internetowa Wildlife Aircraft Strike zostanie odpowiednio zmodyfikowana, „by baza danych była dostępna dla wszystkich użytkowników w zgodzie z Ustawą o Swobodzie przekazu informacji i polityką agencji,” oznajmili przedstawiciele FAA. Tylko niewielka część informacji, takich jak prywatne numery telefonów, nie będzie publicznie dostępna. Mimo, że statystyki były dostępne, decyzja wzbudziła masę publikacji w amerykańskiej prasie dotyczących bezpieczeństwa tamtejszych lotnisk i przewoźników.
Wiele z tych historii mówi o dramatycznym wzroście liczby zderzeń samolotów z ptakami, ale z uwagi na to, że zgłoszenia takich zdarzeń są dobrowolne, nie ma pewności, czy wzrost liczby zdarzeń odzwierciedla większą ilość wypadków, czy też częstsze ich raportowanie. FAA szacuje, że informowana jest tylko o jednym na pięć tego typu zdarzeń.
Źródło artykułu
Komentarze