EPA proponuje wprowadzenie przepisów eliminujących paliwo ołowiowe
Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA), wydała notę w której proponuje wdrożenie przepisów dotyczących eliminacji ołowiu z paliwa używanego w samolotach general aviation. W związku z proponowanymi zmianami spodziewane jest wzmożenie wysiłków w celu znalezienia zamiennika dla 100LL.
ANPRM (Advance Notice of Proposed Rule Making) nie ustala daty wycofania paliwa z rynku, ale zachęca zainteresowane strony do nadsyłania komentarzy i opinii w tej kwestii. "Przekształcenie użytkowanych samolotów i silników do funkcjonowania na bezołowiowym paliwie lotniczym będzie ogromnym wyzwaniem logistycznym, a w niektórych przypadkach również technicznym," powiedział przedstawiciel EPA.
Stowarzyszenie Pilotów i Właścicieli Samolotów (AOPA), poinformowało, że wspólny wysiłek EPA i Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), będzie kluczowy w przypadku konieczności wprowadzenia modyfikacji silnika (kwestia rozwoju i certyfikacji). "Z uwagi na potencjalnie ogromną liczbę objętych tym samolotów i związanych z tym komplikacji, program obejmujący samoloty używane, będzie wymagał dogłębnego rozważenia zarówno przez EPA, jak i FAA," dodał przedstawiciel EPA.
AOPA w publikacji prasowej oznajmiła, iż prace nad opracowaniem realnej alternatywy dla 100LL trwają już od 20 lat. "Udziałowcy tej gałęzi przemysłu spodziewają się dalszej współpracy z EPA i FAA w ustalaniu realnego standardu zmniejszenia emisji ołowiu z silników samolotów GA, który zrównoważy korzyści środowiskowe z bezpieczeństwem lotniczym, techniczną wykonalnością i wpływem ekonomicznym na przemysł GA," stwierdził przedstawiciel Organizacji. AOPA, Stowarzyszenie Samolotów Eksperymentalnych (EAA), Stowarzyszenie Producentów Samolotów Lekkich (GAMA), Krajowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (NATA) i Krajowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego (NBAA), podpisały się pod wspólną publikacją dotyczącą ANPRM i podjęły współpracę w zakresie prac nad znalezieniem rozwiązania tego problemu.
Tłumaczenie z AvWeb
ANPRM (Advance Notice of Proposed Rule Making) nie ustala daty wycofania paliwa z rynku, ale zachęca zainteresowane strony do nadsyłania komentarzy i opinii w tej kwestii. "Przekształcenie użytkowanych samolotów i silników do funkcjonowania na bezołowiowym paliwie lotniczym będzie ogromnym wyzwaniem logistycznym, a w niektórych przypadkach również technicznym," powiedział przedstawiciel EPA.
Stowarzyszenie Pilotów i Właścicieli Samolotów (AOPA), poinformowało, że wspólny wysiłek EPA i Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), będzie kluczowy w przypadku konieczności wprowadzenia modyfikacji silnika (kwestia rozwoju i certyfikacji). "Z uwagi na potencjalnie ogromną liczbę objętych tym samolotów i związanych z tym komplikacji, program obejmujący samoloty używane, będzie wymagał dogłębnego rozważenia zarówno przez EPA, jak i FAA," dodał przedstawiciel EPA.
AOPA w publikacji prasowej oznajmiła, iż prace nad opracowaniem realnej alternatywy dla 100LL trwają już od 20 lat. "Udziałowcy tej gałęzi przemysłu spodziewają się dalszej współpracy z EPA i FAA w ustalaniu realnego standardu zmniejszenia emisji ołowiu z silników samolotów GA, który zrównoważy korzyści środowiskowe z bezpieczeństwem lotniczym, techniczną wykonalnością i wpływem ekonomicznym na przemysł GA," stwierdził przedstawiciel Organizacji. AOPA, Stowarzyszenie Samolotów Eksperymentalnych (EAA), Stowarzyszenie Producentów Samolotów Lekkich (GAMA), Krajowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (NATA) i Krajowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego (NBAA), podpisały się pod wspólną publikacją dotyczącą ANPRM i podjęły współpracę w zakresie prac nad znalezieniem rozwiązania tego problemu.
Tłumaczenie z AvWeb
Źródło artykułu
Komentarze