EASA ostrzega przed stosowaniem etanolu w paliwach lotniczych
Wydana w ostatnim czasie publikacja Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), zatytułowana “Safety Implications of Biofuels in Aviation,” przedstawia szczegółowe wnioski z wieloletnich badań wpływu etanolu na silniki samolotowe. Dokument przedstawia obszary dotyczące branżowej literatury, badań laboratoryjnych i testów jednostek napędowych, które obejmują m.in. rozdział faz, długoterminowe składowanie, zgodność materiałów, cykle i wykrywanie wody.
W zdecydowanym ostrzeżeniu przed używaniem etanolu w Mogas-ie, "Research Project EASA.2008/6" przewiduje, że w przypadku, gdy paliwo tego typu bez dodatku etanolu będzie niedostępne w portach lotniczych, to emisja ołowiu w samych tylko Niemczech znacząco wzrośnie, gdyż piloci będą zmuszeni korzystać z dotychczas używanego 100LL.
Temat podjęty został również na blogu GAfuels, który jest prowadzony przez dwóch pilotów zaniepokojonych kwestią przyszłej dostępności paliw do samolotów z silnikami tłokowymi. Są to Billing Dean, ekspert w dziedzinie paliw samochodowych i etanolu z Sisters, z stanie Oregon oraz Kent Misegades, inżynier i dziennikarz lotniczy z Cary, w Północnej Karolinie.
Lista lotnisk, które posiadają bez-etanolowe paliwo i tych, na których jest już niedostępne znajduje się tutaj.
Tłumaczenie z GA News
Komentarze