Dziewiczy lot amfibii Gweduck
Z początkiem maja, eksperymentalna amfibia Gweduck, wykonała swój dziewiczy lot. Próba odbyła się na Jeziorze Waszyngton w Renton, w stanie Waszyngton.
Dwusilnikowy samolot zaprojektował Ben Ellison, właściciel Ellison Throttle Body Injectors. Pracę nad projektem rozpoczął we wczesnych latach 90-tych z zamiarem zbudowania nowoczesnej wersji popularnego Widgeon’a, zbudowanego jeszcze przed wojną i wykorzystywanego przez Straż Przybrzeżną Stanów Zjednoczonych. W celu uniknięcia problemów z korozją, do realizacji projektu prawie w stu procentach użyte zostały materiały kompozytowe. „Przez lata projekt ewoluował w projekt tworzony od podstaw, kompletnie nowy samolot, łączący w sobie wiedzę i doświadczenie zaczerpnięte z latających łodzi lat 40-tych i 50-tych z nowoczesnymi konstrukcjami kompozytowymi oraz najnowszą technologią w dziedzinie aero i hydrodynamiki,” czytamy na stronie internetowej projektu.
Według EAA, Gweduck wzbudził ogromne zainteresowanie, a jego twórcy planują tego lata udać się nim na EAA AirVenture w Oshkosh. Chcą przekonać się, czy projekt spotka się tam z wystarczającym zainteresowaniem, by uruchomić jego produkcję i sprzedaż.
Dwusilnikowy samolot zaprojektował Ben Ellison, właściciel Ellison Throttle Body Injectors. Pracę nad projektem rozpoczął we wczesnych latach 90-tych z zamiarem zbudowania nowoczesnej wersji popularnego Widgeon’a, zbudowanego jeszcze przed wojną i wykorzystywanego przez Straż Przybrzeżną Stanów Zjednoczonych. W celu uniknięcia problemów z korozją, do realizacji projektu prawie w stu procentach użyte zostały materiały kompozytowe. „Przez lata projekt ewoluował w projekt tworzony od podstaw, kompletnie nowy samolot, łączący w sobie wiedzę i doświadczenie zaczerpnięte z latających łodzi lat 40-tych i 50-tych z nowoczesnymi konstrukcjami kompozytowymi oraz najnowszą technologią w dziedzinie aero i hydrodynamiki,” czytamy na stronie internetowej projektu.
Według EAA, Gweduck wzbudził ogromne zainteresowanie, a jego twórcy planują tego lata udać się nim na EAA AirVenture w Oshkosh. Chcą przekonać się, czy projekt spotka się tam z wystarczającym zainteresowaniem, by uruchomić jego produkcję i sprzedaż.
Źródło artykułu
Komentarze