Kanada analizuje przepisy dot. czasu pracy załóg w związku z obawami o ich zbytnie skomplikowanie
Kanadyjski regulator transportu lotniczego poinformował o przeglądzie przepisów dotyczących czasu spędzonego za sterami i ogólnie czasu pracy pilotów po skargach ze strony organizacji branżowych, które twierdzą, że regulacje są nadmiernie skomplikowane.
Departament Transportu Kanady poinformował, że w konsultacji z lotnikami oraz operatorami lotniczymi. analizuje przepisy mające na celu ograniczenie ryzyka zmęczenia pilotów.
Obecne ramy regulacyjne weszły w życie w 2018 r. i obniżyły maksymalną liczbę godzin lotu dla pilotów komercyjnych z 1200 do 1000 w ciągu 365 dni, a także ustaliły maksymalny dzienny czas pracy w przedziale od 9 do 13 godzin, w zależności od godziny rozpoczęcia służby. Od momentu ich wprowadzenia uczestnicy rynku zgłaszali obawy dotyczące „złożoności i niewykonalności obecnych przepisów” — podał regulator.
Analiza ta ma miejsce w czasie, gdy inne kraje również mierzą się z regulacjami dotyczącymi ryzyka zmęczenia pilotów. Indyjski regulator lotnictwa niedawno przyznał największemu przewoźnikowi jednorazowe zwolnienie z nowych zasad dotyczących pracy w godzinach nocnych, po odwołaniach lotów związanych z problemami w planowaniu grafików — decyzja ta spotkała się z krytyką ze strony organizacji pilotów.
Podobny opór wystąpił w Stanach Zjednoczonych przy wprowadzaniu nowych przepisów dotyczących zarządzania zmęczeniem w 2011 r., kiedy to organizacje branżowe ostrzegały przed znacznymi kosztami oraz potencjalnymi redukcjami miejsc pracy.
Komentarze