Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kanada analizuje przepisy dot. czasu pracy załóg w związku z obawami o ich zbytnie skomplikowanie

Kanadyjski regulator transportu lotniczego poinformował o przeglądzie przepisów dotyczących czasu spędzonego za sterami i ogólnie czasu pracy pilotów po skargach ze strony organizacji branżowych, które twierdzą, że regulacje są nadmiernie skomplikowane. 

Departament Transportu Kanady poinformował, że  w konsultacji z lotnikami oraz operatorami lotniczymi. analizuje przepisy mające na celu ograniczenie ryzyka zmęczenia pilotów.

Obecne ramy regulacyjne weszły w życie w 2018 r. i obniżyły maksymalną liczbę godzin lotu dla pilotów komercyjnych z 1200 do 1000 w ciągu 365 dni, a także ustaliły maksymalny dzienny czas pracy w przedziale od 9 do 13 godzin, w zależności od godziny rozpoczęcia służby. Od momentu ich wprowadzenia uczestnicy rynku zgłaszali obawy dotyczące „złożoności i niewykonalności obecnych przepisów” — podał regulator.

Analiza ta ma miejsce w czasie, gdy inne kraje również mierzą się z regulacjami dotyczącymi ryzyka zmęczenia pilotów. Indyjski regulator lotnictwa niedawno przyznał największemu przewoźnikowi jednorazowe zwolnienie z nowych zasad dotyczących pracy w godzinach nocnych, po odwołaniach lotów związanych z problemami w planowaniu grafików — decyzja ta spotkała się z krytyką ze strony organizacji pilotów.

Podobny opór wystąpił w Stanach Zjednoczonych przy wprowadzaniu nowych przepisów dotyczących zarządzania zmęczeniem w 2011 r., kiedy to organizacje branżowe ostrzegały przed znacznymi kosztami oraz potencjalnymi redukcjami miejsc pracy.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony