Diamond DA42 NG z certyfikatami FAA i EASY
Firma Diamond ogłosiła, iż dwusilnikowy DA42 NG otrzymał certyfikaty Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) oraz Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA). Maszyna zasilana przez dwa silniki Austro AE-300, o mocy 170-KM dopuszczona jest lotów zarówno IFR jak również FIKI (operacje w znanych warunkach oblodzenia). DA42 posiada ulepszone osiągi, większą masę użytkową i mniejsze zużycie paliwa niż poprzednik – model TDI, powiedział przedstawiciel producenta.
W dniach 13-18 kwietnia, na targach lotniczych Sun’n’Fun w Lakeland, na Florydzie firma zaprezentuje DA42 NG wyposażonego w autopilota GFC 700 i awionikę G1000 Garmina. Aktualnie Diamond buduje infrastrukturę usługową i serwisową dla NG w Ameryce Północnej, a niebawem zamierza ogłosić szczegóły programu serwisowego.
Kadłub DA42 NG wykonany jest z włókna węglowego. Czteromiejscowy samolot może latać na odległość 1310 km z prędkością 281 km/h. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie ok. 40 litrów paliwa na godzinę (dwa silniki), a udźwig przy maksymalnej masie startowej 1900 kg, to 475 kg.
Firma starała się o certyfikację nowej wersji by wesprzeć klientów, którzy obecnie użytkują samoloty z silnikami TAE. "Szczerze mówiąc, nie mogliśmy przewidzieć czy i kiedy TAE podniosłaby się ze stanu upadłościowego i w związku z tym w najlepszym interesie naszych klientów realizowaliśmy alternatywne rozwiązania," napisała firma w publikacji prasowej.
Tłumaczenie z AvWeb
W dniach 13-18 kwietnia, na targach lotniczych Sun’n’Fun w Lakeland, na Florydzie firma zaprezentuje DA42 NG wyposażonego w autopilota GFC 700 i awionikę G1000 Garmina. Aktualnie Diamond buduje infrastrukturę usługową i serwisową dla NG w Ameryce Północnej, a niebawem zamierza ogłosić szczegóły programu serwisowego.
Kadłub DA42 NG wykonany jest z włókna węglowego. Czteromiejscowy samolot może latać na odległość 1310 km z prędkością 281 km/h. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie ok. 40 litrów paliwa na godzinę (dwa silniki), a udźwig przy maksymalnej masie startowej 1900 kg, to 475 kg.
Firma starała się o certyfikację nowej wersji by wesprzeć klientów, którzy obecnie użytkują samoloty z silnikami TAE. "Szczerze mówiąc, nie mogliśmy przewidzieć czy i kiedy TAE podniosłaby się ze stanu upadłościowego i w związku z tym w najlepszym interesie naszych klientów realizowaliśmy alternatywne rozwiązania," napisała firma w publikacji prasowej.
Tłumaczenie z AvWeb
Źródło artykułu
Komentarze