Diamond DA42 NG z certyfikatami FAA i EASY

Diamond DA42 NG.jpg

Firma Diamond ogłosiła, iż dwusilnikowy DA42 NG otrzymał certyfikaty Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) oraz Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA). Maszyna zasilana przez dwa silniki Austro AE-300, o mocy 170-KM dopuszczona jest lotów zarówno IFR jak również FIKI (operacje w znanych warunkach oblodzenia). DA42 posiada ulepszone osiągi, większą masę użytkową i mniejsze zużycie paliwa niż poprzednik – model TDI, powiedział przedstawiciel producenta.

W dniach 13-18 kwietnia, na targach lotniczych Sun’n’Fun w Lakeland, na Florydzie firma zaprezentuje DA42 NG wyposażonego w autopilota GFC 700 i awionikę G1000 Garmina. Aktualnie Diamond buduje infrastrukturę usługową i serwisową dla NG w Ameryce Północnej, a niebawem zamierza ogłosić szczegóły programu serwisowego.

Kadłub DA42 NG wykonany jest z włókna węglowego. Czteromiejscowy samolot może latać na odległość 1310 km z prędkością 281 km/h. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie ok. 40 litrów paliwa na godzinę (dwa silniki), a udźwig przy maksymalnej masie startowej 1900 kg, to 475 kg.  

Firma starała się o certyfikację nowej wersji by wesprzeć klientów, którzy obecnie użytkują samoloty z silnikami TAE. "Szczerze mówiąc, nie mogliśmy przewidzieć czy i kiedy TAE podniosłaby się ze stanu upadłościowego i w związku z tym w najlepszym interesie naszych klientów realizowaliśmy alternatywne rozwiązania," napisała firma w publikacji prasowej.

Tłumaczenie z AvWeb

Źródło: Internet
comments powered by Disqus