DA20s ze szklanym kokpitem
6 listopada na konferencji prasowej AOPA Expo, Diamond Aircraft ogłosił, że nowe popularne samoloty szkoleniowe DA20 wyposaży w szklany kokpit firmy Aspen Avionics.
„DA20 waży jedynie 400 funtów więcej niż maksymalna waga brutto Lekkiego Samolotu Sportowego (LSA). Klienci od dawna pytali o wersję z glass cockpitem. Lecz pełny zestaw awioniki G1000 jest w tym samolocie przesadą. Dodatkowa waga i koszt odbiega od pierwotnego zamysłu” - oznajmił prezes Diamond’a, Peter Maurer.
Klienci Diamonda mają do wyboru dwa wyświetlacze szklanego kokpitu Aspen Avionics: EFD1000 Pilot lub większym EFD1000 Pro. Najtańsza opcja to koszt około 8000 USD.
„Nowa awionika umożliwia szkołom lotniczym przeprowadzanie nowoczesnych szkoleń, na samolotach za 200 000$ spalających zaledwie 5 galonów na godzinę. Jest to w istocie, najtańszy z certyfikowanych samolotów z glass cockpitem,” oznajmił Maurer.
Certyfikacja instalacji Aspen ma się dopełnić w połowie 2009 roku. Będą także dostępne pakiety rewitalizacyjne dla już latających samolotów DA20 wyposażonych w klasyczną awionikę.
„DA20 waży jedynie 400 funtów więcej niż maksymalna waga brutto Lekkiego Samolotu Sportowego (LSA). Klienci od dawna pytali o wersję z glass cockpitem. Lecz pełny zestaw awioniki G1000 jest w tym samolocie przesadą. Dodatkowa waga i koszt odbiega od pierwotnego zamysłu” - oznajmił prezes Diamond’a, Peter Maurer.
Klienci Diamonda mają do wyboru dwa wyświetlacze szklanego kokpitu Aspen Avionics: EFD1000 Pilot lub większym EFD1000 Pro. Najtańsza opcja to koszt około 8000 USD.
„Nowa awionika umożliwia szkołom lotniczym przeprowadzanie nowoczesnych szkoleń, na samolotach za 200 000$ spalających zaledwie 5 galonów na godzinę. Jest to w istocie, najtańszy z certyfikowanych samolotów z glass cockpitem,” oznajmił Maurer.
Certyfikacja instalacji Aspen ma się dopełnić w połowie 2009 roku. Będą także dostępne pakiety rewitalizacyjne dla już latających samolotów DA20 wyposażonych w klasyczną awionikę.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Źródło artykułu
Komentarze