Cirrus zapowiada rozwój nowego samolotu treningowego
Przewodniczący firmy Cirrus Aircraft, Dale Klapmeier, powiedział, iż samolot treningowy jest kluczem długoterminowej strategii, która została zaproponowana w negocjacjach z chińską spółką China Aviation Industry General Aircraft (CAIGA). Korporacja z Państwa Środka planuje przejąć pakiet większościowy amerykańskiego producenta.
„Chińczycy chcą kupić Cirrusa, aby wejść w posiadanie całej linii statków powietrznych, od odrzutowców biznesowych po maszyny treningowe”, powiedział Klapmeier na wystawie Sun n’ Fun, która obywała się od 29 marca do 3 kwietnia w Lakeland, na Florydzie. W dniu 28 lutego, Cirrus uzgodnił sprzedaż CAIGA 100% aktywów spółki od obecnych właścicieli, Arcapita z Bahrajnu oraz indywidualnych udziałowców i teraz oczekuje na zatwierdzenie porozumienia przez rządy USA i Chin. Arcapita jest obecnie większościowym właścicielem, który posiada 60% akcji.
Klapmeier stwierdził również, iż droga rozwoju, którą Cirrus podczas negocjacji zaproponował CAIGA, uwzględnia program samolotu treningowego, jak również odrzutowca biznesowego Vision SF50. Zapytany, czy to oznacza, że Cirrus ponownie wraca do produkcji LSA, Klapmeier odpowiedział, że firma jeszcze tego dokładnie nie określiła. W 2007 r. Cirrus zapowiedział wprowadzenie lekkiego treningowego samolotu sportowego, którego konstrukcja miała bazować na FK-14 Polaris - samolocie produkowanym przez niemiecką firmę FK Lightplanes. Jednak z powodu spowolnienia gospodarczego, plany te zostały anulowane w 2009 r.
Komentarze