Cirrus stawia EASE na baczność?
5 grudnia, podczas konferencji online, dyrektor generalny Cirrus Design Alen Klapmeier oraz dyrektorzy zarządzający, opublikowali nową wersję statusu projektu jedno-silnikowego jeta Cirrus Vision. Ogłosili, że firma rozpocznie proces ubiegania się o certyfikat FAA.
Najwyraźniej firma nie będzie się ubiegać o europejską certyfikację, dopóki FAA i EASA nie wypracują akceptowalnego przez Cirrusa dostosowania nałożonych wymogów oraz kosztów certyfikacji. Produkowany Vision będzie w przybliżeniu ważył 6000 funtów. W Europie, według Klapmeiera, samoloty ważące minimum 4397 funtów poddawane są ekstremalnie wysokim opłatom certyfikacyjnym i operacyjnym.
Źródło: Business & Commercial Aviation
Najwyraźniej firma nie będzie się ubiegać o europejską certyfikację, dopóki FAA i EASA nie wypracują akceptowalnego przez Cirrusa dostosowania nałożonych wymogów oraz kosztów certyfikacji. Produkowany Vision będzie w przybliżeniu ważył 6000 funtów. W Europie, według Klapmeiera, samoloty ważące minimum 4397 funtów poddawane są ekstremalnie wysokim opłatom certyfikacyjnym i operacyjnym.
Źródło: Business & Commercial Aviation
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Źródło artykułu
Komentarze