Carter poinformował o prototypie zmodernizowanego wiatrakowca PAV (Personal Air Vehicle)
Nowy statek powietrzny Carter Aviation Technologies, to efekt rozwijanej przez firmę technologii Slowed Rotor/Compound (SR/C) Aircraft. Różnica między najnowszą a klasyczną wersją wiatrakowca polega na podłączeniu napędu pod główny wirnik. Dzięki temu – podobnie jak w śmigłowcu – wiatrakowiec może wznosić się i lądować pionowo. Dopełnieniem systemu są dość duże skrzydła, które przy wzroście prędkości poziomej przejmują z wirnika rosnącą siłę nośną.
W teorii te wszystkie elementy pozwalają uzyskać statek powietrzny, który startowałby i lądował jak śmigłowiec, natomiast poruszałby się jak samolot osiągając prędkości do 775 km/h! Ponadto wymiary wiatrakowca są mniejsze niż porównywalny samolot, który musiałby mieć większe skrzydła, by zapewnić identyczną siłę nośną. Również śmigłowce dysponujące wirnikami nośnymi o większej średnicy są od niego większe. W stosunku do porównywalnej wielkości samolotu cena wiatrakowca będzie o 15% wyższa, lecz nie będzie on przywiązany do sieci lotnisk. Natomiast będzie o wiele tańszy w użyciu i szybszy niż jakikolwiek śmigłowiec.
Konstruowany obecnie prototyp ma być napędzany 300 konnym silnikiem Lycoming IO-540 by osiągał prędkość 280 km/h na wysokości 2500m. Ma być także znacznie większy, bo w kabinie będzie miejsce dla 4 osób.
Jeśli prowadzone prace nad nowym prototypem zakończą się sukcesem to powstaną różne jego odmiany: z silnikiem TIO 540 z podwójnym doładowaniem, o mocy 350 KM i prędkości maksymalnej ok. 375 km/h na wysokości 6700 m oraz z silnikami o mocy 100KM i 200 KM (diesel), przeznaczonymi dla odbiorców prywatnych.
Prototypowy egzemplarz powinien być gotowy do lotu, jeszcze w tym roku.
W teorii te wszystkie elementy pozwalają uzyskać statek powietrzny, który startowałby i lądował jak śmigłowiec, natomiast poruszałby się jak samolot osiągając prędkości do 775 km/h! Ponadto wymiary wiatrakowca są mniejsze niż porównywalny samolot, który musiałby mieć większe skrzydła, by zapewnić identyczną siłę nośną. Również śmigłowce dysponujące wirnikami nośnymi o większej średnicy są od niego większe. W stosunku do porównywalnej wielkości samolotu cena wiatrakowca będzie o 15% wyższa, lecz nie będzie on przywiązany do sieci lotnisk. Natomiast będzie o wiele tańszy w użyciu i szybszy niż jakikolwiek śmigłowiec.
Konstruowany obecnie prototyp ma być napędzany 300 konnym silnikiem Lycoming IO-540 by osiągał prędkość 280 km/h na wysokości 2500m. Ma być także znacznie większy, bo w kabinie będzie miejsce dla 4 osób.
Jeśli prowadzone prace nad nowym prototypem zakończą się sukcesem to powstaną różne jego odmiany: z silnikiem TIO 540 z podwójnym doładowaniem, o mocy 350 KM i prędkości maksymalnej ok. 375 km/h na wysokości 6700 m oraz z silnikami o mocy 100KM i 200 KM (diesel), przeznaczonymi dla odbiorców prywatnych.
Prototypowy egzemplarz powinien być gotowy do lotu, jeszcze w tym roku.
Źródło artykułu
Komentarze