Branża GA ustala cele na szczyt klimatyczny
Od 7 do 18 grudnia w Kopenhadze odbędzie się szczyt klimatyczny Narodów Zjednoczonych. Grupa biznesowych stowarzyszeń lotniczych ustaliła zakres działań mających do 2020 roku zahamować wzrost emisji CO2, oraz zwiększyć o 2 procent rocznie wydajność paliwa. "Te zdecydowane cele opierają się głównie na nowoczesnych osiągnięciach i ulepszeniach w czterech obszarach: technologii, infrastruktury i udoskonaleń operacyjnych, alternatywnych paliw, a także czynników rynkowych," ogłoszono w oświadczeniu.
Na konferencji we Francji, dyrektor generalny Cessny, Jack Pelton powiedział, że „Przemysł lotniczy wymaga rządowego wsparcia, tak by można było osiągnąć postęp w uzyskiwaniu wydajniejszego paliwa”, i dodał „W innym wypadku ryzykujemy zniszczenie wzrostu i witalności branży lotniczej, jednego z najbardziej dynamicznych, patrzących w przyszłość i innowacyjnych sektorów na świecie, będącego podstawową częścią zarówno systemu transportowego jak i gospodarki światowej."
Prezes GAMA (Stowarzyszenie Producentów Lotnictwa Ogólnego), Pete Bunce zajął podobne stanowisko: "Przedsiębiorcy z sektora lotnictwa biznesowego, oraz operatorzy dołożą wszelkich starań by osiągnąć te cele, ale aby tego dokonać jest bezsprzecznie potrzebna silna współpraca branży z rządem," powiedział. "By sprostać wyzwaniu redukcji emisji, nawet jeśli popyt na transport będzie coraz większy, liczymy na współpracę ze wszystkimi udziałowcami, dodał. "
Lotnictwo biznesowe wytwarza tylko 0,04% ogółu emisji gazów wytwarzanych przez działalność człowieka, a wydajność paliw lotniczych wzrosła o 40% przez ostatnie 40 lat. GAMA i NBAA (Narodowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego), oraz kilkanaście innych grup z całego świata reprezentujących lotnictwo biznesowe wsparło tą inicjatywę. Dodatkowo linie lotnicze KLM oznajmiły, iż po raz pierwszy samolot tego przewoźnika (Boeing 747) odbył pasażerski lot wykorzystując do zasilania jednego z silników 50 % tradycyjnej nafty i 50 % biopaliwa, które pozyskano z lnicznika, zboża łatwego w uprawie i nie wymagającego wysokiej klasy ziem.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.
Komentarze