Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 2185/19 (I, 13.06.2019 r., EPWT). Dotyczy: Uszkodzenia pierścieni tłokowych w cylindrze nr 1 w stopniu umożliwiającym przepływ oleju do komory spalania cylindra i jego spalanie, co ostatecznie spowodowało wzrost oporów tarcia i zatrzymanie silnika w samolocie Tecnam P2006T. Uchwała 2185/19

• 2233/20 (I, 07.08.2020 r., EPMO). Dotyczy: Nieprzestrzegania procedur polegającego na uruchomieniu silnika samolotu Aviat A-1 Husky i zajęciu drogi startowej bez zezwolenia. Uchwała 2233/20

• 2987/20 (I, 19.09.2020 r., Karczew). Dotyczy: Wyłączenia się silnika wiatrakowca Fusioncopter JK-2 NANO podczas lotu na wysokości około 100 m nad powierzchnią ziemi. Nieprawidłowego wykonania lądowania awaryjnego. Uchwała 2987/20

• 3377/20 (W, 23.10.2020 r., EPRU). Dotyczy: Zdarzenia z udziałem dwóch samolotów Cessna C-152. W końcowej fazie dobiegu samolotu SP-FZY samolot SP-AKW będąc jeszcze w powietrzu zaczepił kołem o śmigło samolotu SP-FZY. Raport wstępny 3377/20

• 3656/20 (W, 24.11.2020 r., m Brzóza). Dotyczy: Zaobserwowania przez ucznia-pilota problemów z silnikiem samolotu Cessna C-150 oraz zgłoszenia zamiaru lądowania w terenie przygodnym. W trakcie lądowania awaryjnego samolot skapotował. Raport wstępny 3656/20

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony