Przejdź do treści
Gulfstream-G650.jpg
Źródło artykułu

Bombardier rozważa rozwój następcy G650

George Tsopeis, były dyrektor Bombardiera oczekuje, że targach Krajowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), które w przyszłym miesiącu odbędą się w Atlancie, spółka zaprezentuje swój najnowszy produkt - model G650. Gulfstream G650, który posiada zasięg dochodzący do 13000 km i który osiąga prędkość 0,925 Macha, w momencie wprowadzenia do użytkowania będzie najszybszym cywilnym samolotem świata. Pierwsze dostawy wycenionej na 65 milionów dolarów maszyny mają być realizowane w 2012 r.

Tsopeis powiedział, iż firma prowadzi (na razie utajnione) prace nad projektem odrzutowca biznesowego o „ekstremalnie dalekim zasięgu”, który roboczo został nazwany M-170. Na razie nie wiadomo czy te prace będą bardziej kosztowne niż dalszy rozwój programu Global Express XRS, ale spółka prawdopodobnie skłoni się ku tej drugiej opcji. Przedstawiciel Bombardiera powiedział, że są to czyste spekulacje, ale według doniesień medialnych, jeśli zasięg, wielkość i prędkość (plus już zebranych ponad 200 zamówień) G650 pozwoli utworzyć nową kategorię na rynku lotnictwa biznesowego, to firma uzyska kolejne argumenty za stworzeniem jeszcze bardziej konkurencyjnej maszyny.

XRS może zostać unowocześniony i wyposażony w silniki Rolls-Royce, które obecnie są montowane w G650, ale znacznej modernizacji musi też zostać poddana kabina załogi i musi zostać zwiększona pojemność skrzydłowych zbiorników paliwa. Analityk branżowy, Brain Foley stwierdził, że w tych plotkach może być część prawdy i jeśli Bombardier chce pretendować do pozycji lidera w tym segmencie rynku, to jego działania muszą być bardzo agresywne.

Tłumaczenie z AvWeb
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony