Badania flatterowe w locie samolotu EM-11C ORKA
10 marca 2010 r., na lotnisku w Mielcu zakończono z pozytywny m wynikiem badania flatterowe w locie samolotu EM11- ORKA nr rej. SP-MIM. Próby prowadzono od 22 lutego z udziałem zespołu Instytutu Lotnictwa w składzie: dr inż. Franciszek Lenort, mgr inż. Robert Królikowski i dr inż. Antoni Niepokólczycki.
EM-11C ORKA jest czteromiejscowym samolotem dyspozycyjno-turystycznym o strukturze całkowicie kompozytowej (węglowo-epoksydowej), z chowanym podwoziem, napędzanym dwoma silnikami Lycoming o mocy 160 KM każdy.
Badania przeprowadzono zgodnie z zatwierdzonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego programem prób flatterowych, dla wszystkich warunków użytkowania w obszarze ograniczeń obwiedni V-n, przy prędkościach do VD = 216[kts] = 400 [km/h].
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Źródło artykułu
Komentarze