Przejdź do treści

Zakończony etap procesu naliczania i zatwierdzania opłat nawigacyjnych

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, jako instytucja zapewniająca służby żeglugi powietrznej, wypełniając przepisy Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 15 maja 2007 roku w sprawie opłat nawigacyjnych, oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1794/2006 z dnia 6 grudnia 2006 roku ustanawiającego wspólny schemat opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej, zorganizowała w dniu 25 września 2008 roku spotkanie konsultacyjne z użytkownikami przestrzeni powietrznej, którego celem była wymiana informacji na temat podstaw kosztowych stawek jednostkowych opłat nawigacyjnych (trasowych i terminalowych), w Rejonie Informacji Powietrznej FIR Warszawa.

Kolejnym etapem procesu naliczania i zatwierdzania opłat nawigacyjnych, będzie przekazanie Prezesowi ULC, podstawy kosztowej opłat nawigacyjnych.

W przypadku nawigacyjnych opłat trasowych regulatorem zatwierdzającym ich wysokości jest Centralne Biuro Opłat Trasowych (CRCO) „EUROCONTROL” Instytucją pośredniczącą w przekazaniu danych oraz sprawującą urzędową kontrolę nad prawidłowością przedstawionych kalkulacji (baz kosztowych) jest Urząd Lotnictwa Cywilnego

W przypadku nawigacyjnych opłat terminalowych (TNC) regulatorem zatwierdzającym stawki jednostkowe jest Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który czyni to po dokonaniu weryfikacji podstaw kosztowych opłat terminalowych pod kątem zgodności z przepisami prawa, w szczególności Rozporządzenia nr 1794/2006/WE.

FacebookTwitterWykop

Nasze strony