KTL AOPA Poland/Odpowiedzi od kandydatów do Parlamentu Europejskiego
Poniżej publikujemy odpowiedź na pytanie, które KTL AOPA Poland, zadało kandydatom startującym do Parlamentu Europejskiego.
Rafał Trzaskowski (PO), okręg wyborczy: lista warszawska nr 4;
Szanowni Państwo,
Zajmuję się integracją europejską od kilkunastu lat, a w Parlamencie pracuję od lat pięciu. Przyznam jednak, że nie jestem ekspertem od transportu, a zwłaszcza transportu powietrznego. Mogę się więc z Państwem podzielić tylko konstatacjami natury ogólnej. Generalnie postulaty zawarte w komunikacie Komisji (a w szczególności uwzględnienie potrzeb wszystkich użytkowników przestrzeni powietrznej w trakcie planowania przepustowości oraz wspieranie nowych technologii pozwalających na utrzymanie przewagi konkurencyjnej europejskiego przemysłu) wydają mi się bardzo sensowne. Oczywiście uważam, że lotnictwo ogólne i korporacyjne powinno działać z poszanowaniem zasad ochrony środowiska naturalnego, niemniej jednak wydaje mi się, że obecny system regulacyjny jest wystarczający i nie ma potrzeby jego zaostrzania. Generalnie zgadzam się z wymową rezolucji Parlamentu Europejskiego. Często Parlament przejawia tendencje do zbyt daleko sięgającej regulacji, a w tym konkretnym wypadku popisał się zdrowym rozsądkiem. Ogólnie opowiadam się za elastycznością przyjmowanych rozwiązań dlatego też ze szczególna satysfakcją witam gotowość PE do sporej elastyczności jeśli chodzi o delegowanie niektórych uprawnień nadzorczych związkom i organizacjom lotnictwa sportowego i rekreacyjnego pod warunkiem, że są one odpowiednio nadzorowane przez właściwy organ lotnictwa. Równie sensowny jest postulat określenia uproszczonych procedur bezpieczeństwa i kontroli dla pasażerów lotnictwa korporacyjnego, które nie obniżałyby w żaden sposób ich bezpieczeństwa i poziomu ochrony. Wiadomo, że stosowanie standardów podobnych jak w przypadku komercyjnych linii lotniczych byłoby gruba przesadą.
W swojej pracy badawczej przyglądałem się unijnym agencjom i dlatego przestrzegam przed nadawaniem ich zbyt dużych kompetencji. Zgadzam się z posłem sprawozdawcą, że SESAR mogłoby czuć pokusę nałożenia niewspółmiernych i zbyt kosztownych wymogów technologicznych na małe statki powietrzne, co stanowiłoby przykład zbędnego działania regulacyjnego.
Z poważaniem,
Dr Rafał Trzaskowski
Rafał Trzaskowski (PO), okręg wyborczy: lista warszawska nr 4;
Szanowni Państwo,
Zajmuję się integracją europejską od kilkunastu lat, a w Parlamencie pracuję od lat pięciu. Przyznam jednak, że nie jestem ekspertem od transportu, a zwłaszcza transportu powietrznego. Mogę się więc z Państwem podzielić tylko konstatacjami natury ogólnej. Generalnie postulaty zawarte w komunikacie Komisji (a w szczególności uwzględnienie potrzeb wszystkich użytkowników przestrzeni powietrznej w trakcie planowania przepustowości oraz wspieranie nowych technologii pozwalających na utrzymanie przewagi konkurencyjnej europejskiego przemysłu) wydają mi się bardzo sensowne. Oczywiście uważam, że lotnictwo ogólne i korporacyjne powinno działać z poszanowaniem zasad ochrony środowiska naturalnego, niemniej jednak wydaje mi się, że obecny system regulacyjny jest wystarczający i nie ma potrzeby jego zaostrzania. Generalnie zgadzam się z wymową rezolucji Parlamentu Europejskiego. Często Parlament przejawia tendencje do zbyt daleko sięgającej regulacji, a w tym konkretnym wypadku popisał się zdrowym rozsądkiem. Ogólnie opowiadam się za elastycznością przyjmowanych rozwiązań dlatego też ze szczególna satysfakcją witam gotowość PE do sporej elastyczności jeśli chodzi o delegowanie niektórych uprawnień nadzorczych związkom i organizacjom lotnictwa sportowego i rekreacyjnego pod warunkiem, że są one odpowiednio nadzorowane przez właściwy organ lotnictwa. Równie sensowny jest postulat określenia uproszczonych procedur bezpieczeństwa i kontroli dla pasażerów lotnictwa korporacyjnego, które nie obniżałyby w żaden sposób ich bezpieczeństwa i poziomu ochrony. Wiadomo, że stosowanie standardów podobnych jak w przypadku komercyjnych linii lotniczych byłoby gruba przesadą.
W swojej pracy badawczej przyglądałem się unijnym agencjom i dlatego przestrzegam przed nadawaniem ich zbyt dużych kompetencji. Zgadzam się z posłem sprawozdawcą, że SESAR mogłoby czuć pokusę nałożenia niewspółmiernych i zbyt kosztownych wymogów technologicznych na małe statki powietrzne, co stanowiłoby przykład zbędnego działania regulacyjnego.
Z poważaniem,
Dr Rafał Trzaskowski
Źródło artykułu
Komentarze