Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA proponuje poprawki do Part 23

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) opublikowała proponowane poprawki do przepisów dotyczących certyfikacji lekkich odrzutowców. Według urzędu, zmiany mają usprawnić proces certyfikacji Part 23, zawierający standardy zdatności do lotu, odpowiadać na obecne potrzeby przemysłu i wyznaczać przyszłe tendencje rozwijających się technologii służąc w ten sposób przyszłym operacjom lotniczym.

Zmiany przepisów mają na celu ustanowienie standardu certyfikacji, który byłby podobny do tego, który wymagany jest w przypadku innych samolotów w tym samym przedziale wielkości. FAA liczy, że nowe przepisy zmniejszą obecny natłok pracy przy procesowaniu wyjątków i zatwierdzaniu specjalnych warunków dla małych jetów.

Według Administracji, dotychczasową praktykę wydawania specjalnych odstępstw od reguły i odpowiednich poziomów bezpieczeństwa w celu certyfikacji samolotów w zakresie Part 23 można porównać do praktyki „ustanawiania zasad opartych na precedensie,” której agencja nie chce już kontynuować.

Do podniesienia kwestii bezpieczeństwa przyczyniła się także liczba wypadków dwusilnikowych samolotów turbośmigłowych. Kwestią do uregulowania pozostaje zmiana przepisów dotyczących parametrów wznoszenia z jednym pracującym silnikiem. Wszelkie uwagi dotyczące propozycji będą przyjmowane do 16 listopada.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony