Przejdź do treści
gazetaprawna.pl
Źródło artykułu

Lotnisko w Katowicach chce wyprzedzić krakowskie Balice

Rozpoczęła się ostra rywalizacja o pasażerów dwóch lotnisk regionalnych - w Katowicach i Krakowie. Katowice chcą prześcignąć Kraków w liczbie odprawionych pasażerów na koniec 2009r.

Katowickie lotnisko planuje, że odprawi w tym roku 2,5 mln pasażerów. Gdy powstawało, w 1991 roku, korzystało z niego zaledwie 3,5 tys. osób rocznie.

Różnica pomiędzy portami dochodzi do 500 tys. odprawionych pasażerów. W I półroczu z Katowic odleciało prawie 1 mln pasażerów, a z Krakowa 1,42 mln. Może się to szybko zmienić. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku liczba pasażerów w Krakowie wzrosła zaledwie o 1 proc., podczas gdy w Katowicach o 35 proc. Piotr Pietrzak, rzecznik krakowskiego portu, uważa, że nie ma szans, by Katowice wyprzedziły Balice.

Jeśli Kraków nie chce stracić drugiego miejsca w liczbie odprawianych pasażerów, musi postarać się o nowe połączenia. Likwidacja tras może zmniejszyć ruch o 200 tys. pasażerów.

W Katowicach więcej połączeń jest otwieranych niż zamykanych. Wizz Air zdecydował zwiększyć częstotliwość lotów i uruchomić nowe połączenia z Katowic, kiedy loty z Krakowa zamknęły linie Centralwings.

Pomagają w tym linie lotnicze. Wizz Air sprzedaje bilety na lotnisko Katowice/Kraków, lądując w Pyrzowicach. Piotr Pietrzak z Balic uważa takie postępowanie linii za wprowadzanie w błąd pasażerów.

Pełna treść artykułu w dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony