Przejdź do treści
Piloci w kokpicie (fot. khaleejtimes.com)
Źródło artykułu

Z powodu pandemii piloci tracą swoje umiejętności

Zgodnie z opublikowanymi badaniami Uniwersytetu Embry Riddle Aeronautical, w najnowszej historii nie było dłuższego okresu, w którym piloci nie mieli szansy korzystać ze swoich umiejętności. Dotyczy to zwłaszcza to zatrudnionych w liniach lotniczych, a główną tego przyczyną jest Covid-19.

Według dr Rajee Olaganathana z Embry Riddle Aeronautical University, pandemia ma alarmujący wpływ na umiejętności pilotów. „To, co mnie zaskoczyło, to poziom pogorszenia umiejętności w tak krótkim czasie” — podkreślała Olaganathan, która zdiagnozowała 50% wzrost liczby błędów popełnianych przez pilotów, do czego głównie doprowadziło uziemienie wielu przewoźników podczas pandemii. „Umiejętności lotnicze zdobywa się powoli poprzez powiązanie doświadczenia i praktyki. Zmniejszenie liczby godzin spędzonych w powietrzu ma na to wpływ”.

Największa globalna redukcja miała miejsce w maju 2020 r., kiedy liczba operacji lotniczych była mniejsza o 70,6% w porównaniu do poziomu uzyskanego rok wcześniej. W samych Stanach Zjednoczonych przełożyło się to na łącznie 532 834 loty mniej niż w maju 2019 r. „Fakt ten nałożył na pilotów obciążenie, aby utrzymać swoje umiejętności, pomimo braku dostępu do samolotów po przestojach i zwolnieniach w całej branży. Z tego powodu w tym okresie pandemii liczba incydentów bezpieczeństwa związanych z błędami ludzkimi znacząco wzrosła.”

Olaganathan, która w marcu 2021 r. opublikowała swoje odkrycia w Global Journal of Engineering and Technology Advances, powiedziała, że jednym z głównych problematycznych obszarów zidentyfikowanych w badaniu była faza lądowania. W celu utrzymania certyfikatów bezpieczeństwa piloci są zobowiązani do wykonania co najmniej trzech startów i lądowań co 90 dni, ale z powodu przestojów dla wielu było to niemożliwe do zrealizowania.

„Branża musi być proaktywna oferując programy szkoleniowe i sesje na symulatorach, tak aby piloci mogli odzyskać umiejętności. Lotnicy muszą również dokonać uczciwej oceny swoich umiejętności i pewności siebie po powrocie do pracy” – powiedziała. Być może będzie się sprowadzało do tego, że będą musieli odrzucać propozycję kontrolera wykonania krótszego podejścia do lądowania, jeśli nie będą się czuli na to gotowi”, dodała.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony